„Jsem rozhodně pro rychlé dokončení dálnice. V naší obci je někdy problém přejít silnici. Jezdí kamion za kamionem a také osobní doprava je hustá. Když je neprůjezdná silnice na Ústí podél Labe, tak zažíváme v obci peklo. Všechno jezdí přes nás,“ říká Aleš Navara, starosta Bořislavi.
I teplická policie uvítá dálnici. Právě Bořislav je jedním z úseků silnice E55, kde se stávají dopravní nehody, mnohdy s těžkým zraněním a nebo dokonce tragickým koncem. K problémovým místům patří klesání do Bořislavi a také křižovatka v Žalanech na obchvatu. Dokládala to dopravní nehoda v minulých dnech, kdy se právě zde střetlo osobní vozidlo a kamion. Zasahoval vrtulník.

„Trváme na tom, aby dostavba chybějící části D8 přes České středohoří byla dokončena co nejdříve. Nelze z úrovně ministerstva zpochybňovat termín dostavby. Ministerstvo a ŘSD, které je investorem, musí garantovat, aby poslední chybějící stavební povolení nemohlo být napadeno odvoláními a žalobami, které by termín dostavby prodloužily,“ říká hejtmanka Ústeckého kraje Jana Vaňhová.

„Ministerstvo se musí zaručit, že dofinancování zajistí i bez evropských fondů, dostavba dálnice je pro Ústecký kraj prioritou,“ dodala Jana Vaňhová.
I pro Ivana Vinického, starosty Bystřan, je potřeba dostavby dálnici důležitým mezníkem. I oblast Bystřanska zatěžuje nákladní doprava. Zvláště, když je ucpaný kruhák na E55, kde se doprava láme na dva proudy - přivaděč k dálnici do Ústí a silnice na Prahu.
V případě nefunkčnosti kruháku je pak osobní doprava vedena mimořádně přímo přes Bystřany. A trpí tím zdejší komunikace.
V současné době pracuje lovosický stavební úřad na stavebním povolení, které umožní zahájit stavbu poslední části dálnice.
V průběhu přípravy povolení byly respektovány všechny požadavky ekologů, do přípravy dokumentů byla promítnuta doporučení Miroslava Patrika z hnutí Děti Země, které v minulosti díky napadání stavby u soudu termín dokončení dálnice několikrát prodloužilo.