Podle celostátního pohledu drážní inspekce se v roce 2015 stalo na železničních přejezdech celkem 164 nehod. I když se jedná o nejnižší počet od roku 2003, následky jsou poměrně tragické: zahynulo 32 osob a dalších 135 utrpělo zranění.

Psalo se září loňského roku, když došlo k tragické nehodě na železničním přejezdu na silnici mezi Lomem a Duchcovem. Střetlo se zde osobní auto s projíždějícím osobním vlakem. Nehoda se stala dopoledne na přejezdu bez závor, kde je stopka. S automobilem se srazil vlak, který mířil z Teplic do Litvínova. Dvaatřicetiletý řidič osobního vozu z Duchcova zemřel na místě.

I v roce 2015 docházelo k největšímu počtu nehod i usmrcení na železničních přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor, kde v minulém roce zemřelo celkem 13 osob. Dalších 11 osob zemřelo na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací a závorami, kde (s výjimkou tří mrtvých ve vlaku při střetnutí na přejezdu ve Studénce) jsou všichni usmrcení chodci nebo cyklisté, kteří podlezli sklopená závorová břevna a vstoupili na trať v době příjezdu vlaku, a nedá se v tomto případě, na rozdíl od přejezdů nezabezpečených závorami, hovořit o omylu či přehlédnutí ze strany postižených. Celkově v roce 2015 Drážní inspekce na všech dráhách eviduje 4 170 mimořádných událostí, což znamená nárůst počtu událostí v porovnání s předchozím rokem o 2 %, a současně se jedná o pětileté maximum. (dr, pem)