„Během čtyř dnů veletrhu navštívilo náš stánek 262 návštěvníků, z toho 162 projevilo zájem o některé naše výrobky. Převažovali zájemci z Německa. V Dubí jsme teď jako úplnou novinku začali dělat super kobalt, doplněný zlatotiskem. V Duchově zase kromě nových figur děláme technikou pískování dekory na nastříkané hrnky. Pořídili jsme kvůli tomu kabinu s celou technologií na pískování.

Pro Frankfurt jsme udělali červené hrnky s pískovaným dekorem srdíčka. Zaujali Japonce, kteří je chtějí v modré barvě a kromě srdíčka na nich chtějí mít z druhé strany cibulákový dekor," popsal nám průběh veletrhu generální ředitel Českého porcelánu Vladimír Feix.

Úspěch měly i vánoční hrnky, zvyšuje se poptávka po stříkaném zboží v pestrých barvách jako je zelená, žlutá nebo modrá. Největší zakázky ale získala porcelánka na hrnky. „Němečtí zákazníci přecházejí z Číny k nám. Svoji roli sehrálo clo, které Evropská unie na porcelán z Číny zavedla. Čínské zboží je sice levné, ale zase má problémy s jakostí a to si němečtí obchodníci dobře uvědomují. Důležitá je pro ně i rychlost, s jakou jsme schopni reagovat na požadavky trhu. Od nás je to po dálnici do Německa kousek, na zboží z Číny musejí čekat tři měsíce. I nás to ale samozřejmě nutí k velké operativě, vše se zrychlilo," vysvětluje ředitel Feix.

Zakázky na hrnky, ať už ty současné, které porcelánka vyrábí, novinky z veletrhu i požadavek několika nových tvarů z Frankfurtu způsobily, že od včerejšího dne zvýšila dubská porcelánka výrobu hrnků o třetinu, takže jich vyrábí 20 21 tisíc denně. „Přijali jsme kvůli tomu osm lidí z pracovního úřadu a v některých případech začneme pracovat na dvě směny," má radost z nově vytvořených pracovních míst Vladimír Feix.

Firmu řídí už několik desetiletí a neustále neúnavně hledá, čím novým zákazníky všech věkových kategorií zaujmout.

Jedna z novinek, kterou ve Frankfurtu představili, byl i tetovaný porcelán, zaměřený na mladé lidi. „Připravili jsme nejprve tetovací dekor, který byl spíš klasický a zjistil jsem, že to, co je podle mládeže nejmodernější, musíme hledat v tetovacích salonech. Takže nám motiv na hrnek bájného ptáka Fénixe doplněného červenými prvky, udělal tatér. A představte si, že stejný motiv, pták Fénix, je i na cibuláku, který je sto let starý," ukázal nám žhavou novinku i cibulák který má už stoletou historii, ředitel porcelánky. Sto let si letos připomene i značka porcelánky, jejíž korunka se po celou dobu nezměnila.(ot)