Je večer, osobní auto jede po ústecké Mezní ulici, náhle před vůz vbíhá mimo přechod devítiletý chlapec. Naštěstí nenaráží do předku auta, ale do boku a následkem je jen lehké zranění. Policisté vyšetřují nehodu, která se nemusela stát, kdyby se dítě rozhlédlo a nevběhlo náhle do ulice.
„K nehodě v Mezní ulici na Severní terase došlo v úterý kolem třičvrtě na sedm večer. Podle dosavadního vyšetřování nehody zřejmě nebude viníkem střetu řidič automobilu,“ uvedl k události ústecký policejní mluvčí Vladimír Junek.

Tři promile

Ale tím úterní „karamboly“ nekončily. O hodinu později ve Všebořicích devětačtyřicetiletý řidič couval se svým autem tak šikovně, že narazil do zaparkovaného vozu. Škoda byla na místě odhadnuta zhruba na 15 tisíc korun. Tím příběh nekončil. „Policisté provedli na místě nehody opakovaně dechovou zkoušku řidiče. Byli překvapeni, protože řidiči se podařilo nadýchat kolem tří promile alkoholu. Nelze se proto divit, že mu příliš nešlo parkování,“ dodal Junek. A též zdůraznil, že obě nehody jsou typickým příkladem zcela zbytečných případů. V prvém stačilo, aby se dítě rozhlédlo, v druhém, kdyby si muž uvědomil, že pití alkoholu s volantem nejde, či spíše nesmí jít, dohromady.

Auto na autu

Nejvíce dopravních nehod v Ústeckém a Libereckém kraji, evidují policisté v Ústí nad Labem. Není to překvapivé zjištění, protože Ústí je významnou dopravní křižovatkou, krajským centrem, kde sídlí řada významných úřadů, mají zde regionální centra i firmy, přes Ústí vede improvizovaně i nedokončená dálnice D8.
Také v počtu mrtvých je Ústí na druhém místě z celého českého severu. Ale podle ústeckého dopravního psychologa Jiřího Seidlice z těžkých hlediska následků, pokud se sečtou smrtelná a těžká zranění, statistické trendy jsou jiné, více vypovídají o úrovni nehod.

Čekání na smrt

Místem, kde jen zázrakem si letos smrt v ústeckém okresu nevybrala svojí daň je Telnice, míní tamní starosta Jaroslav Doubrava. Polský kamion se v květnu řítil z nakléřovského kopce silnicí dolů do Telnice. Řidič naložený kamion nemohl ubrzdit. Zatáčku ve středu obce již nevybral a převrátil se na bok. O pár centimetrů minul pojízdnou prodejnu masa, od které pár minut před tím odešli zákazníci.
Naštěstí byl zraněný jenom řidič. Sám vylezl z kabiny, která začala hořet.

Polský kamion havaroval přesně v místě, kde v roce 1985 došlo k havárii autobusu, při kterém zahynulo devět lidí. Zatáčka je pastí, ve které skončí auta řítící se nakléřovskou silnici, když jim selžou brzdy. Doubrava léta varuje, že retardér vybudovaný na silnici z nakléřovského kopce má špatný nájezd. Řidič v kritické situaci by těžko zvládl najet do úzkého hrdla retardéru. „K úpravě retardéru nedošlo. Čeká se asi, až tu někdo zemře, potom najednou budou na úpravu retardéru peníze,“ rozčiluje se Doubrava.