Podle Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) za zdržení mohou jednoznačně ekologické organizace, které se údajně odvolávají proti všem rozhodnutím o stavbě.

„Získali jsme například výjimku na kácení dřevin, ta byla na základě žaloby ekologů zrušena. Bez ní nemůžeme žádat o stavební povolení na hlavní trasu,“ uvedla Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD. Pokud se nepodaří ŘDS výjimku znovu získat a dřeviny vykácet do konce dubna v období vegetačního klidu, bude muset s kácením čekat až do října, což bude znamenat další zdržení dostavby.

Dostavba dálnice D8 podle Vápeníkové pokračuje na objektech, na které jsou vydána stavební povolení. Budují se tak například mosty ve Vchynicích nebo přes Oparenské údolí, pokračuje i stavba tunelu Prackovice.

Ekologická organizace Děti Země uvedla, že ŘSD trvalo deset měsíců, než předložilo potřebné podklady k zahájení dalšího stavebního řízení. „Je to jen další důkaz toho, že státní investor nezvládá přípravu této prioritní stavby a na tomto hlemýždím tempu máme jen minimální vliv, když jsme jen pouhými účastníky řízení,“ tvrdí Miroslav Patrik z Dětí Země.

Ekologové se brání tvrzení, že na zdržování stavby mají zásadní vliv. Vliv účastníků stavebních řízení na rychlosti vydávání stavebních povolení je podle Dětí Země deset procent, investor údajně ovlivní 30 procent času a 60 procent způsobují úředníci svou pomalostí a neodborností.