„Pro naši obec je neštěstím to, že si řidiči přes nás našli cestu na Ústí a Německo. Kdyby byla dálnice hotová, nemuselo být ani dopravních značek na zákaz vjezdu přes naši obec z důvodu stavby kanalizace, jelikož by provoz vozidel byl mnohokráte menší," říká starosta Žimu Zdeněk Haramula.

Důsledky nedokončené dálnice jsou teď v Žimu patrné v celé své „kráse". V malé obci se buduje kanalizace a kvůli tomu mají přespolní řidiči zákaz vjezdu do Žimu. Silnice přes obec je totiž využívána jako spojka dokončených úseků dálnice D8. Nápor aut a náklaďáků v kombinaci se stavební technikou nejde dohromady. „Silnice je úzká. Pohybují se po ní stavební stroje. Auta prakticky projíždí stavbou. Proto bylo nutné, co možná nejvíce omezit provoz," řekl starosta Žimu Zdeněk Haramul. Značky se zákazem vjezdu s výjimkou dopravní obsluhy jsou nainstalované jak od směru z Řehlovic, tak i z Bořislavi a na Paška poli na silnici I/8.

Termín dostavby dálnice D8 přes České středohoří se už několikrát odložil. Naposledy byl stanovený na konec roku 2016, jeho dodržení však závisí na rychlosti sanace loňského sesuvu nad Litochovicemi nad Labem. „Optimistický termín dokončení dálnice v roce 2016 je už podle mého názoru dávno pryč. Na otevření dálnice se může těšit zastupitelstvo, které bude zvoleno v roce 2016," řekl Oldřich Bubeníček při zářijovém jednání krajského zastupitelstva.

Dunění kamionů pod okny lidí žijících na objízdných trasách nedostavěné klíčové tepny tedy jen tak nezmizí. „Dokud nebude dálnice D8 hotova, tak bude v naší obci stále velký provoz a tím pádem i nebezpečno pro malé děti. Silnice na Radejčín je z důvodu výstavby dálnice D8 uzavřena a zničena již více jak šest let. V křížení s dálnicí se prakticky nic na stavbě D8 neudělalo. Na ŘSD se stále mění vedení, nikdo se nechce pod nějaké rozhodnutí podepsat, a na jejich neschopnost doplácí občané, nejenom naší obce," pronesl starosta Žimu Haramul.

První úsek dálnice D8 mezi Ústím a Řehlovicemi vyrostl v roce 1990, o tři roky později začali silničáři budovat dálnici směrem z Prahy na sever. V roce 2009 byla dálnice napojená na německou A17, ale dosud schází úsek mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Po něm měli řidiči jezdit už v roce 2010. Stavba měla stát 9,9 miliardy korun. Nyní stavbu blokuje sesunutý svah, cena vzrostla na bezmála 15 miliard korun.