Právě tato města byla ještě v polovině minulého století propojena přímou komunikací, ale pak se začalo těžit uhlí a silnice byla vymazána z mapy. Obě stavební akce mají být financovány ze státních rezerv pro zahlazování následků hornické činnosti.

„Zamýšlenou silnici by mohli využívat i cyklisté, protože chodník by měl být rozdělen na dvě poloviny pro pěší a kolaře tedy tak jak tomu je zvykem třeba v Německu,“ řekl starosta Duchcova Zbyněk Šimbera.

Momentálně se na silniční propojku zpracovává projektová dokumentace. Ve stejné fázi příprav je plánovaná výstavba obchvatu Duchcova.

„Duchcov byl kdysi okresním městem a kromě Ledvic byl propojen i s Mostem. Silnice na Most musela též ustoupit těžbě. S doly jsme jednali několikrát a domluvili jsme se, že jako náhradu za silnici na Most, získáme obchvat,“ sdělil starosta Šimbera.

Obchvat by ulevil velké části Duchcova. V současné době těžké kamiony, které míří do velkých fabrik v jihozápadní části, musí projíždět úzkými uličkami města. Podle radnice tím trpí chodníky i samotní obyvatelé.

„Firmy musí své provozy logisticky zajišťovat, to je pochopitelné. Obchvat by tento problém elegantně vyřešil,“ uvedl Šimbera.

Pokud půjde vše podle plánu, tak by obchvat i silnice na Ledvice mohly být hotovy do čtyř let. „K oběma akcím zajišťujeme pouze studie. Termín zahájení stavby nám není znám, nejsme jejich investory,“ nechal se slyšet mluvčí Severočeských dolů Lukáš Kopecký.