Na několika stovkách metrů nového povrchu jezdí jen vozy ze stavby a nelegálně také čtyřkolky. Kvůli nim a i kvůli zlodějům stavbu musí hlídat bezpečnostní agentura. Mimo hlavní trasu se budují i přeložky silnic, místních komunikací, polních a lesních cest, mostní a vodohospodářské objekty, přeložky inženýrských sítí.

Pohyb dělníků a těžkých strojů tady můžete vidět denně. A ještě chvíli uvidíte. Kompletně celý úsek nové důležité silniční tepny D8 Lovosice Řehlovice by se měl otevřít v červnu 2015.

Stavba dálnice D8 v úseku mezi Radejčínem a Řehlovicemi.

Budoucí rychlé dálniční spojení mezi Českem a Německem má stále ale několik problémů. Za prvé na křižovatce u Řehlovic musí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přepracovat část projektu, protože tam jsou tisíce tun materiálu, který se nehodí ke stavbě. Musí se odvézt a místo něho navézt z lomu. Za druhé při velkých deštích z kraje června zavalil mohutný sesuv půdy o velikosti 400 x 600 metrů stavbu D8 u Dobkoviček mezi Velemínem a Litochovicemi nad Labem v Českém středohoří. Za třetí to jsou ekologičtí aktivisté, kteří soudně „bojují" za brouky a rostlinky a dlouhé roky tím fakticky brzdí dostavbu. Dálnice D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem v Německu. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory a mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10 tisíc aut denně. (kos)

Děkujeme společnosti Eurovia CS za možnost přístupu na stavbu.