„S příchodem prvního sněhu si začali někteří lidé z Cínovce stěžovat na driftující auta,“ sdělil velitel Městské policie v Dubí Tomáš Pykal.

ZÁBRANY ODTÁHLI

Milovníci driftování dříve své vozy proháněli na čerstvě napadlém sněhu na bývalém parkovišti. Lidé z okolí si ale na jejich počínání stěžovali. Radnice tak nechala vjezd na toto parkoviště zahradit závorami. Místo začali strážníci monitorovat pomocí mobilní kamery a fotopastí. Opatření ale nezafungovalo na sto procent.

„Mladíci zábrany pomocí lan zahákli za auto a odtáhli. Než jsme stihli přijet na místo, tak byli pryč,“ dodal velitel Pykal.

Strážníci i tak vymysleli způsob, jak jim zamezit vjíždění na bývalé parkoviště. Stačila pořádná hromada sněhu. „Před vjezd jsme nechali udělat sněhovou bariéru. Lopatu do ruky žádný z mladíků nevzal, takže to splnilo účel,“ popsal Pykal.

Problém eskaloval ve chvíli, kdy se šoféři přemístili na místní silnice a do normálního provozu. To se stalo na začátku prosince a stížností na neukázněné řidiče rapidně přibylo.

OPAKOVANÉ STÍŽNOSTI

„Naštěstí pro své hrátky potřebují sněhu tak akorát. Klouzat se po něm nelze, když je ho málo nebo hodně, či když je silnice ošetřena. Do budoucna jsme se domluvili s pracovníky technických služeb, že komunikace posypou tak, aby se po nich nedalo driftovat,“ uvedl Pykal.

Dubská radnice řeší stížnosti na driftování opakovaně. „Doporučujeme nespokojeným občanům, aby se v případě rušení nočního klidu obraceli na strážníky, kteří zjednají nápravu,“ řekl starosta Dubí Petr Pípal.

Točit volantem jezdí na Cínovec hlavně Němci. Své výjezdy si organizují na sociálních sítích. O tom, že to nedělají náhodně, svědčí i fakt, že drží hlídku před vjezdem do obce. Ta je informuje před příjezdem strážníků. I tak už strážníci rozdali mladíkům několik pokut za nedodržování dopravních předpisů.

Své zkušenosti s driftováním mají i Teplice. Pokud je dostatek sněhu, tak se fandové smyku sjíždějí na parkoviště před fotbalový stadion Na Stínadlech. Strážníci tu přes zimu víc hlídají.

Driftování
Styl jízdy, při kterém se řidič snaží auto udržet v řízeném přetáčivém smyku v co nejlepším úhlu směrem k vrcholu zatáčky.