„Kolem našeho stánku byl stále ruch, od rána až do večera. K rostoucímu zájmu o naše výrobky přispělo několik věcí. Je znát, že Čína a její zboží už není centrem zájmu zákazníků z Evropy. Své rozhodně dělá naše intenzivní výrobková inovace. Novinky prostě táhnou a proto vždycky pro Frankfurt připravujeme nové výrobky. Největší zájem tentokrát vzbudil nový porcelánový servis Opera v bílém provedení. Jeho tvar i povrch jsou výrazně reliéfní, ale současně jemné. Podařilo se nám tak přijít ve správný čas s vítanou protiváhou k doposud upřednostňovaným hladkým a strohým tvarům. Zájem projevilo nejen Rusko, kde jsme to předpokládali, ale i Němci, Japonci a také tuzemský trh," neskrývá radost generální ředitel Českého porcelánu Vladimír Feix.

Veletržní správa ve Frankfurtu mile překvapila dubskou porcelánku dortem, který nechala vyrobit s číslem 150. Právě tolik let své existence totiž v Dubí letos budou slavit. Mezi stálými obchodními partnery z Korey, Japonska, Ruska, Německa a dalších zemí se objevili i noví potenciální zákazníci, vrací se i ti z minulosti. Rozhovor s ředitelem Feixem tu dělala i korejská televize. Oblíbený cibulák se totiž prodává i prostřednictvím televize a tento způsob prodeje je v Korey velmi populární. „V Korey je šest televizních kanálů, které dělají telešoping," vysvětlil nám obchodní ředitel Českého porcelánu Martin Balázš.

Podle jeho slov bylo letos ve Frankfurtu v našem stánku podstatně víc zákazníků, než v uplynulých letech a trh ožil. „S řadou českých vystavovatelů jsme se navíc shodli, že je pro nás velmi cenné, že Národní banka podpořila vývoz. Můžeme tak rozšiřovat vývoz našich výrobků a tím pádem i zaměstnávat víc lidí," dodal.

Po letech krize se Českému porcelánu zase začíná dařit. „Zvýšili jsme meziročně zisk o deset procent a po letech, kdy jsme byli na nule, byl za loňský rok zisk 5 milionů korun. I když většina výroby jde stále na export, zvýšil se odbyt i na českém trhu. Je to hlavně díky tomu, že firmy využívají porcelán jako dárkové a reklamní zboží. S úspěchem se setkal v loňském roce hlavně prodej kávy Jihlavanka s naším cibulákovým hrnečkem. I první dva měsíce letošního roku to vypadá dobře. Někdy pracujeme i v sobotu a v neděli balíme zboží, abychom uspokojili požadavky zákazníků. Kapacita linky na hrnky už přestává stačit. Proto uvažujeme o investici do nové poloautomatické linky na výrobu hrnků. Přijali jsme kvůli tomu už čtyři nové lidi, kteří se zaučují a pracují na druhou směnu," podělil se o pozitivní informace generální ředitel Vladimír Feix.

Veškeré zboží, včetně novinek, které bylo vystaveno na veletrhu ve Frankfurtu, si teď bude mít možnost prohlédnout každý, kdo bude mít zájem. Od 20. února bude v přízemí Domu porcelánu s modrou krví v Dubí udělána pro veřejnost speciální výstava.