Proč na kolejích? Jedním z hlavních bodů programu totiž byl přejezd do saského Steinbachu, kde se účastníci svezli historickou úzkokolejnou železnicí. Navázali tak na loňský ročník, kdy se projeli pro změnu zubrnickou lokálkou.

Sraz začal v pátek a základnu poskytl chabařovický kemp. „Sjelo se tam na čtyřicet vozů, v sobotu se připojily vozy další," uvedl Vlastimil Vachtl z Trabant Clubu Plzeň, který se ujal jedné z pořadatelských rolí.

Mezi těmi, kdo se přidali až k sobotnímu programu, byl také tradiční účastník veteránských jízd Petr Mládek z Teplic. „Můj Trabant pochází z roku 1964 a jsem jediný, kdo přijel s úplně původním typem Trabant 600, všichni ostatní mají šestset jedničky," pochlubil se mladý nadšenec pro stará vozidla.

NEJSTARŠÍ BYLO FRAMO

Jeho vůz byl v celém poli druhý nejstarší. Primát si odnesl valníček značky Framo ze začátku padesátých let. Kromě standardních vozů byly k vidění i rozličné úpravy, například Trabant jako vůz Veřejné bezpečnosti či obytný Barkas.

Většina účastníků nezapomněla ani na dobové doplňky. Mnoho vozů tak ozdobila například vlajka někdejší NDR. Během dvouhodinové výstavy u OC Olympia v Srbicích u Teplic si staré stroje prohlédly stovky zájemců.

Večer sraz pokračoval retrodiskotékou v Chabařovicích. Program zakončila návštěva protiatomového krytu v Ústí nad Labem.