"Na výjezdy s Matesem už prakticky nejezdíme, ale stále ho udržujeme v pohotovostním stavu. Je to pořád ještě platný pomocník a často se zúčasňuje výstav techniky třeba při obecních slavnostech v širokém okolí," řekl Ivo Seidl, řidič vozu a velitel jednotky SDH Proboštov v jedné osobě.
Jeho slova potvrdil i středeční výjezd vozu. Ve spolupráci s pracovníkem veřejně prospěšných prací se Mates se Seidlem za volantem vydali zalévat vyprahlou obecní zeleň. Konkrétně mladé duby v aleji, která vede od mateřské školky Pastelka do Panského lesa.
Nedávno se proboštovský Mates vrátil ze srazu těchto vozidel, který se každoročně odehrává v Dolní Poustevně. Tradičně společně se svojí posádkou vybojoval řadu úspěchů. Letos to byly tři zlaté, jedna stříbrná a jedna bronzová medaile.
Hasící cisternový automobil Škoda 706 RTHP CAS-24První prototyp řady RT byl vyroben roku 1955. Škoda 706 RT byla výraznou modernizací Škody 706 R, byly změněny nejvýznamnější součástky jako jsou kabina (původně kapotová, v RT trambusová), podvozek a motor. Roku 1956 byl vyroben druhý prototyp a další rok již byla zahájena sériová výroba. V roce 1969 byla zahájena výroba modernizované řady MT a v roce 1974 výroba řady 100. I přesto se vozy RT dále vyráběly. Koncem 70. let a na začátku 80. let produkce řady RT začala klesat a roku 1985 byla zastavena úplně.