„S odtěžováním sesuvu přímo z tělesa dálnice jsme již začali. V tuto chvíli můžeme konstatovat, že práce, které tomu předcházely, především na zafixování svahu před dalším pohybem, finišují a můžeme odvážet materiál," řekl Rýdl.

Dálnici sesuv zasáhl v délce asi dvou seti metrů. Zeminu nákladní auta vozí na mezidepa, kde se provádí třídění a rozhoduje o tom, který materiál stavbaři ještě použijí na některé zásypy okolo rozestavěných mostů a který je nevhodný a bude muset být deponován na skládce.

Sesuv poničil i železniční trať 097 Lovosice - Teplice. Ministr dopravy Dan Ťok již dříve uvedl, že s obnovením trati souhlasí. Náklady na obnovu trati však zatím nikdo nevyčíslil.

Dělníci mezitím pracují v dalších úsecích stavby. „Nejlépe jsou na tom nyní tunelové stavby, které jsou z pohledu stavebních činností hotové a provádí se v nich montáž a dílčí zkoušky technologického vybavení," dodal František Zukerstein z ŘSD. Dosud nedokončený úsek D8 z Lovosic do Řehlovic měří šestnáct kilometrů. Čtyřkilometrová část už je zprovozněná.

Na trase jsou dva tunely, prackovický a radejčínský. Unikátem je podle Františka Zukersteina most přes Oparenské údolí a také most mezi tunely, tzv. most přes Uhelnou strouhu.

„Ten je nyní ve 75 % rozestavěnosti. Motoristé ho však ve finále neuvidí, protože bude s ohledem na ochranu přírody vybaven protihlukovými stěnami, takže řidič prakticky projede, aniž by si uvědomil přes co," zmínil Zukerstein.

Komplikovanou částí stavby je mimoúrovňová křižovatka v Řehlovicích, která vzniká za provozu a napojuje se na již hotovou dálnici na Drážďany.

Psali jsme k tématu .....Dálnice D8 roste. Obcím se uleví