Budovu teplického vlakového nádraží navštívili v podělí ráno netradiční cestující. Mezi lidmi na peronu a také ve vstupní hale se objevili členové Babišova vládního kabinetu.

V doprovodu vedení majitele nádraží, kterým je Správa železniční dopravní cesty, si vládní činitelé v čele s Andrejem Babišem prohlédli také v současné době nepřístupné a chátrající části nádraží. Došli i do míst, kde dříve byly byty a dnes jsou tu vyrabované místnosti s holubím trusem.

Hlavním tématem návštěvy byla plánovaná rekonstrukce secesní nádražní budovy. Andrej Babiš se zajímal především o finanční stránku a chtěl vědět, jaké bude do budoucna využití tak velké budovy. Ministr dopravy Dan Ťok pak novinářům řekl, že jedním zdrojem na chystanou rekonstrukci by mohla být státní dotace.

.

Namísto vlakem ale vládní návštěva dorazila k nádraží autobusem v koloně doprovázené policií s houkačkami. Cílem ranní hodinové zastávky v Teplicích, která se uskutečnila v rámci pondělní pracovní návštěvy Ústeckého kraje, měla být nejen prohlídka nádraží, ale také jednání o budoucnosti jedné z místních lokálek. K tomu se ale vládní kabinet v Teplicích nakonec nedostal, i když se o tom krátce zmínil. Debaty o tom se ale přesunuly na později do Ústí.

Z Teplic se vláda vydala do krajského města, kde se setkala s radními Ústeckého kraje. “Největším problémem Ústeckého kraje jsou sociálně vyloučené lokality, v nichž bydlí 38 tisíc lidí. Paní ministryně Němcová předloží návrh zákona proti zneužívání peněz na sociální bydlení,” řekl po jednání Andrej Babiš, který v minulosti navštívil Varnsdorf nebo Janov.

“Přichází k nám lidé, dokonce z východního Slovenska, kteří jsou používáni na profit obchodníků s chudobou. Chceme tedy snížit nájemné a také zabránit zneužívání sociálních dávek, příspěvků na péči i záloh na elektřinu a vodu,” doplnil Babiš. 

Podle něj by města měla byty soukromníků vykupovat do svého vlastnictví. “Jinak na to stát nemá vliv a dochází ke zneužívání,” dodal Babiš. 

Na přetřes přišla konečně také trať mezi Lovosicemi a Teplicemi, která je po sesuvu dálnice D8 mimo provoz.

“Původně jsme očekávali, že náklady na obnovení této tratě budou kolem 250 milionů korun. Samotný sesuv a jeho sanace by dnes stála 800 milionů. Ukázalo se, že trať má ale závady i v jiných místech, protože jde o sesuvné území. Celkově by tedy revitalice tratě vyšla na 2,6 miliardy, takže jsme se dohodli s panem hejtmanem, že se na tu věc ještě jenou podíváme a zkusíme najít jinou formu, jak a kde by se trať dala obnovit,” dodal ministr dopravy Dan Ťok. 

Hlavním tématem návštěvy vlády je sociální problematika. Politici si projdou nejen vyloučenou lokalitu Předlice, ubytovnu Modrá v ústeckém obvodu Střekov, ale také kontaktní pracoviště úřadu práce.

Vláda v demisi v Ústí nad Labem:

Mezi dalšími tématy se objeví taktéž opravy silnic II. a III. tříd, financování regionálního školství a rozvoje venkova či rozvoj průmyslové zóny Triangle na Lounsku.

Členové kabinetu budou mluvit také se starosty měst a obcí v kraji, odpoledne se vydají rovněž na ústeckou univerzitu.

Na závěr vláda přijede do Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, kde si promluví se zdravotnickým personálem. „Chceme otevřít také téma chybějících lékařů a sestřiček, ale také vybudování lékařské fakulty v Ústí nad Labem,” uvedl náměstek hejtmana Martin Klika.