Stále totiž chybí 93 stavebních povolení, která jsou zablokována kvůli odvoláním ekologů.

Podle neoficiálních informací závisí dostavba trasy Lovosice – Řehlovice na tom, zda budou chybějící povolení udělena do letošního června tak, aby mohla začít stavba chybějících úseků.

„Tam, kde můžeme, pokračujeme podle plánu. Do konce roku bude otevřen úsek dálnice z Lovosic nad Bílinku, což je poslední sjezd před Řehlovicemi. Zhruba v květnu bude otevřena přeložka silnice I/8 nad Vchynicemi,“ shrnul Pavel Lány z Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Již probíhá betonování biokoridoru nedaleko Bílinky a další práce v této lokalitě. „Hloubení obou tunelů, prackovického i u Radejčína, je u konce. Zbývá odkrýt několik metrů zeminy u tunelu Radejčín,“ dodal Pavel Lány, který má dostavbu šestnáctikilometrového úseku dálnice D8 z Řehlovic na Ústecku do Lovosic na starost.

Dokončen je také vchynický most, vytvořit jeho 14 metrů vysoký násyp trvalo zhruba rok.

Pomocí nákladních automobilů sem stavební firmy přepravily z Bílinky, kde je naopak dálnice zapuštěna v terénu, 600 tisíc kubíků zeminy. Stavební stroje se pohybují téměř na všech částech dálnice, kde se může stavět. Zatím se nezačalo na zhruba čtyřech kilometrech.

Jedním z nejviditelnějších míst je v tomto ohledu prackovický tunel, na jehož konci je stále les. Z druhé strany lesa pak bude ústit více než šest set metrů dlouhý tunel Radejčín.

„Tyto tunely bude spojovat železobetonový most. Je to další složitější stavba. Budován bude přímo z tunelu, odkud budou postupně vysouvány jeho části,“ vysvětlil Pavel Lány. O tom, kdy přesně bude jeden z technicky nejsložitějších dálničních úseků v ČR dokončen, zatím není rozhodnuto.