„Ten vlak znám, ale stejně jsem byl zvědavý,“ vyprávěl Josef Bígl, který se na reklamní vlak přijel podívat až z Chrastavy.
Pravidelný provoz vlaků RegioJet, dceřiné společnosti Student Agency, by prý na kolejích uvítal.
„Konkurence je dobrá, ceny pak mohou být nižší,“ přemýšlel Josef Bígl.
Vlak RegioJetu v pátek na ukázku vyjel na trať Ústí – Děčín. Dnes vyráží na Kozí dráhu mezi Děčínem a Krupkou, kde bude cestující vozit dva víkendy. Ve všedních dnech pak bude spojovat Ústí s Litvínovem.
Zvědavost i strach
„S Českými drahami jsem spokojená, takže ke konkurenci nevidím důvod,“ řekla naopak Ústečanka Milena Kratochvílová.
Vlak je podle ní hlučnější než souprava City Elefant, kterou s Českými drahami občas jezdí do Prahy.
Majitel Student Agency Radim Jančura vysvětlil, že se jedná o dieselovou soupravu.
„Kdyby šlo o příměstské vlaky, jakými jsou City Elefant, byla by souprava elektrifikovaná a také tišší. Kozí dráha není k tomu upravená,“ upozornil Jančura.
Za pětikorunu
Souprava Desiro bude cestující vozit za jednotné zpáteční jízdné 5 Kč. „Víme, že mnoho lidí má zakoupené zvýhodněné jízdenky, takže nechceme, aby platili dvakrát,“ řekl k ceně šéf Student Agency.
Dodal, že když už za pronájem vlaků společnost zaplatí deset milionů, mohou cestující svézt za pár korun.
Prohlédnout si vlak byl i starosta Telnice, přes kterou Kozí dráha vede, Jaroslav Doubrava.
„Stále trváme na tom, že provoz na trati by měl být obnoven. Chceme dát s dalšími starosty dohromady alespoň stejnou částku jako loni a požádat Ústecký kraj o dotaci na provoz,“ sdělil starosta.