„Vzhledem k tomu, že Krušné hory jsou rekreanty z Teplicka a Mostecka využívány nejen v sezoně, ale dosti hojně i mimo sezonu, oslovili starostové Konzultační dopravní společnost a JHMD, zda-li by jim nepomohly problém zvládnout,“ řekl Michal Skála z KDS.

Obě společnosti nejsou na kolejích nováčci. Spolu zajišťují úspěšné provozy na dvou tratích v Ústeckém kraji: na Doupovské dráze na Kadaňsku a na Švestkové dráze mezi Litoměřicemi a Mostem.

Obce a města podél trati Most Moldava mají jednat ještě tento měsíc v Dubí.

„Uskutečnění prezentační jízdy však ještě automaticky neznamená, že bude ihned zahájen provoz. Nyní teprve budou následovat jednání, která budou mít za cíl zajistit dostatek finančních prostředků na objednání železniční dopravy. Teprve až po těchto jednáních bude zřejmé, na kolik provozních dní se podařilo finance zajistit a jak bude vypadat budoucí jízdní řád. V každém případě nyní existuje poměrně velká naděje, že vlaky v pracovních dnech budou na Moldavské dráze zachovány,“ nechal se slyšet Skála z KDS.

Lokální trať vedoucí na hřeben hor je především o zimních víkendech velmi vytížená a osobní vlaky často cestující ani nepobírají, ve všední dny ale na Moldavu zajíždí už jen dva páry spojů.

Zrušením posledních dvou párů vlaků chce kraj ušetřit asi dva miliony korun ročně.