Turisté i mnozí místní obyvatelé se ve městech často obracejí na informační centra. Dostane se jim tam nejen dobré rady či tipu na výlet případně možnosti ubytování, ale v případě zájmu o hezkou vzpomínku tu mají i různé suvenýry a brožury. Sezona začala také pro informační a turistická centra ve městech na Teplicku. Připravila pro své návštěvníky větší či menší množství různých novinek.
Městské informační centrum Duchcov připravilo pro vášnivé turisty a sběratele novou turistickou známku města. Ta je v prodeji za 25 korun již od Casanovských slavností. Na jedné straně známky je vyobrazen znak města a na druhé evangelický kostel s vyhlídkovou věží.
Pracovnice centra Jitka Burešová také upozorňuje na pravidelné téměř každoměsíční výstavy a láká turisty na vyhlídkovou věž kostela. Je z ní nádherný výhled nejen na celý Duchcov, ale také na široké okolí. Vyšlápnout si na věž a pokochat se výhledem je možné po domluvě v infocentru. Dalšími novinkami mezi upomínkovými předměty jsou nové obrázky, grafika zámku a zámeckého kostela a také dřevěné pohlednice.
Informační centrum přímo ve středu Teplic na Benešově náměstí zatím pro letošní sezonu žádné novinky nemá. „Prodáváme ale kulturní pasy a letos je o ně opravdu velký zájem. Lidé si již zvykli. S kulturním pasem mohou využít slevy často až kolem 50 %,“ říká Renata Bartošová z centra. Na nezájem turistů i místních si však teplické infocentrum rozhodně nemůže stěžovat, navštěvuje ho totiž v průměru stovka lidí denně.
Bartošová potvrzuje, že mezi nejčastějšími návštěvníky z řad cizinců jsou Němci či Angličané. „Teď očekáváme více Holanďanů,“ naráží Bartošová na neúnavné cestovatele v karavanech.
Osecké informační centrum pro letošní sezonu připravilo zájemcům nové magnetické turistické známky a také mapy. Jana Máčková, pracovnice centra dodává, že k dispozici jsou samozřejmě různé propagační materiály, turistické známky či brožury zaměřené na historii města.
Stávající nabídky suvenýrů a upomínkových předmětů k městům a jejich dominantám v infocentrech samozřejmě zůstávají.