Deník proto oslovil jednotlivé markety, které mají své prodejny i v našem regionu, s otázkou, jak zvýšená hygienická opatření probíhají a zda se ve větší míře čistí například madla nákupních vozíků, kterých se zákazníci nejvíce dotýkají. Mluvčí řetězce Penny Market Tomáš Kubík informoval, že s ohledem na zvýšený výskyt virových onemocnění na všech prodejnách probíhá průběžně úklid ve zvýšené míře, a to za použití odpovídajících desinfekčních prostředků.
„Několikrát denně je strojně myta podlaha. A samozřejmě i nákupní košíky a vozíky čistíme za použití dezinfekce s větší intenzitou,“ uvedl Kubík.
Antibakteriální mýdla a gely rozváží pro své zaměstnance do svých obchodů také Albert. Ředitel komunikace Jiří Mareček popsal, že zaměstnanci byli poučeni o tom, jaká hygienická pravidla mají dodržovat a jak se před případnou nákazou chránit. „Zákazníky žádáme o dodržování hygienických pravidel a ve zvýšené míře dezinfikujeme madla košíků a vozíků, ale také pokladní pásy. U vstupu do prodejny poskytujeme také jednorázové rukavice,“ doplnil Jiří Mareček.
Další možnosti preventivní ochrany zákazníků i zaměstnanců, kromě těch, které už platí, nyní zvažují také v řetězcích Lidl. Podle Ivety Barabášové z oddělení firemní komunikace se jedná například o uzavření zákaznických toalet či umístění dezinfekčních prostředků ve vstupu do prodejen.
„Realizace tohoto opatření však vzhledem k nutné instalaci ve všech prodejnách bude nějakou dobu trvat. Případná další opatření budeme provádět podle vývoje situace,“ vysvětlila Barabášová a doplnila, že čištění nákupních vozíků v prodejnách Lidl probíhá standardním způsobem jako dosud. „Bohužel nejsme schopni zajistit jejich dezinfikování po každém jednotlivém použití,“ poznamenala.
Ovoce a vitaminy
V prodejnách Lidl mají dezinfekční prostředky k dispozici také zaměstnanci. K posílení imunity vyfasovali i vitaminové doplňky a ovoce. V obchodech společnosti Globus se z preventivních důvodů v současné době více zaměřili i na pravidelnou údržbu povrchů skenerů Scan&Go, platebních terminálů nebo zákaznických kiosků.
I tam podle slov jednatele společnosti Bronislava Matyška v pravidelných cyklech probíhá očista košíků a vozíků. „Aktuálně jsme nyní umístili na každém hypermarketu pro zákazníky stojany s dezinfekčním přípravkem,“ informoval Matyšek. Hygienické stanice, kde si zákazníci u vstupu na prodejnu mohou dezinfekčním prostředkem umýt ruce a antivirovým kapesníčkem utřít madla vozíků či košíků, jsou umístěná také v marketech Kaufland. Mluvčí obchodní sítě Renata Maierl dále přiblížila, že zákazníky poučují i o používání jednorázových rukavic při výběru nebaleného zboží.
„Navíc jsme zvýšili četnost úklidu na všech úsecích s vysokou frekvencí dotyků a zajistili dezinfekční gely na všechna pracoviště,“ dodala Renata Maierl.