„Opravy stály zhruba dva miliony korun, další náklady spolkne údržba trati, na které momentálně nic nejezdí,“ řekl Kalivoda. Upřesnil, že je třeba zaplatit lidi, kteří se postarají o vymetání sněhu z kolejí a výhybek tak, aby trať byla v každém okamžiku přiravená na to, že po ní může vyjet vlak. Kraj už loni na trati neobjednal pravidelnou dopravu. Podle vyjádření sociálně demokratického krajského zastupitele Jaroslava Foldyny by tak měl učinit. „Chci navrhnout co nejdříve, aby na trati jezdila osobní doprava. Vidím ji jako ideální pro dopravu středoškoláků, dojíždějících z okolí do Děčína,“ uvedl. V nevyužívané trati navrhovali odborníci vystavět přivaděč k dálnici D8. To však zatrhlo ministerstvo životního prostředí. Na trati byla letos několik měsíců výluka, kvůli jejímu havarijnímu stavu. (ak)