Přesto na nádraží v Děčíně zůstalo po odjezdu prvního vlaku několik desítek lidí, kteří se do motoráku nevešli.

„Všude na to byla reklama a ani se nevejdeme. Proč nepřipojili ještě další vagón, vždyť muselo být jasné, že bude velký zájem. To mám teď jet zpátky domů?" rozčiluje se asi padesátiletý muž z České Kamenice na nástupišti.

Karel Mikolášek z Konzultační dopravní společnosti, která vlaky zajišťovala, tak musel lidem vysvětlovat, proč jede jen jeden motorák.

„Správa železniční dopravní cesty nám víc nepovolila. Prý nejsou ostatní koleje, potřebné pro přejetí motoráku, v dobrém stavu," říkal nespokojeným cestujícím.

Na nedělní jízdy se dlouho dopředu nepřipravovala jen firma zajišťující vlak, ale také jeho strojvedoucí. „Prošli jsme si celou trať pěšky, abychom věděli, do čeho jdeme. S sebou máme samozřejmě člověka, který tu trať dobře zná," přibližuje přípravy na první vyjetí Jan Prchal.

Prakticky po celé trati stojí desítky šotoušů, tedy lidí fotografujících vlaky. Právě na Kozí dráze mají pro svůj koníček ideální podmínky. Vlaky zde kvůli stoupání jezdí pomalu, navíc jsou na této trati i dost vzácné. Pravidelná osobní doprava zde totiž byla zrušena v roce 2007.

Možná právě to přilákalo v neděli stovky lidí ke sváteční projížďce z Děčína do Telnice. Trať sice vede až do Oldřichova u Duchcova, ale kvůli údajně špatnému stavu kolejí není od Telnice sjízdná.

„Já jsem teď nastoupil, ale určitě to bude skvělý. Moc se na to těším. Kozinou jsem jezdil dřív, než to zrušili," řekl Jan Lán z Chlumce, který do vlaku nastoupil v Telnici při jeho první obrátce.

Až z České Lípy dorazil na velikonoční jízdu po Kozí dráze Miroslav Hudec. Ten si s sebou přivezl i transparent s nápisem "Chcete ulevit silnicím? Nerušte Kozí dráhu".

„Od okamžiku, kdy přestaly vlaky po této dráze pravidelně jezdit, se účastním každé takové akce. Domnívám se, že dráha a silnice jsou spojené nádoby. Kdyby se nerušily dráhy, byl by menší provoz na silnicích, bylo by méně mrtvých," je přesvědčen pravidelný účastník jízd po Kozí dráze.