„Reagujeme na připomínky cestujících i obcí. Některé spoje upravíme, někde přidáme celý spoj nebo doplníme zastávku," slibuje vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu J. Jeřábek.

Začátek výuky nestíhají žáci napříč celým regionem. Někde už školy vyučování k novým časům autobusových linek přizpůsobují, jinde vyčkávají. Změny už třeba zavedli v gymnáziu v Dubí. Problémy mají i školáci v Krupce.

Úředníci se brání, že to s dopravou zase tak špatné není. Ze tří tisíc spojů, které v kraji jezdí každý den, je podle Jeřábka problémových necelých dvacet.

S tím ale cestující příliš nesouhlasí. „Je to hrozný, co s tím provedli. Proč změnili něco, co tady u nás v Krupce fungovalo. Problém je ale po celém okrese, jak to slyším od lidí okolo," lamentuje Richard Grünbaum z Krupky.

Pravdou je, že se trochu zlepšila situace ohledně vydávání čipových karet. Hodně lidí si už nové čipovky vyzvedlo a fronty už nejsou tak dlouhé.

V další fázi by tedy měla přijít úprava jízdních řádů. Kraj, který si příměstskou dopravu na Teplicku objednává, to plánuje. Zřejmě od března. Nakolik se ale upraví lidem cestování, aby byli více spokojení, to je otázka.

„Změnu musí schválit Rada Ústeckého kraje, dopravce a dotčené samosprávy. Musíme ji zakotvit i ve smlouvě mezi krajem a dopravcem. Úpravy chceme provést co nejrychleji, aby nejpozději k 1. březnu platily," řekl vedoucí odboru dopravy krajského úřadu Jindřich Franěk.

Zejména ranní autobusy, které vezou plno školáků, ale stále nabírají až dvacetiminutové zpoždění. Právě na ty se chtějí úředníci zaměřit.

Podle Jeřábka je problém v tom, že velká část dětí nevyužívá časové kupóny, ale každý den si kupuje novou jízdenku. Za třicetidenní a devadesátidenní jízdenky by přitom rodiče i děti výrazně ušetřili.

„Kdyby si všechny děti ve školním autobuse pořídily časové jízdenky, jízda by se zrychlila o osm až devět minut. Proto mají školní spoje zpoždění. Není přece možné, aby někdo nechtěl slevu 42 procent, kterou dostane na časový kupón," diví se Jeřábek.

S největšími potížemi se potýkají cestující na Děčínsku a Teplicku.

Největší problémy s dopravou jsou na Děčínsku a také na Teplicku, kde se objevily problémy při vydávání čipových karet, ale chyběli i řidiči. Společnost Arriva už ale sehnala nové. „Dopravce získal 13 nových řidičů ze Slovenska, které nyní zaškoluje a v nejbližších dnech by už měli řídit," přiblížil Franěk.

Upozornil také, že cestující z Teplicka si nemusejí vyřizovat čipové karty okamžitě. „Než obdrží svou kartu, mohou si koupit třicetidenní papírový kupón, který je stejný jako třicetidenní jízdenka na čipové kartě," vysvětlil Franěk.

Takže nejbližší úpravy na linkách lze čekat nejdříve v březnu. Pro cestující to sice může být dobrá zpráva, ale chtěli by to mnohem dříve.

„Všechno šlo rychle, ale na úpravy se bude čekat do března, na tom kraji si vážně dělaj z lidí pr…," napsal do diskuze na facebookových stránkách Teplického deníku pod článek o stávající dopravě Jaroslav Hořejší.

Nejvíc se změny dotkly lidí v Teplicích

Změny v dopravě začaly platit v Ústeckém kraji 1. ledna. Oproti loňskému roku je jiné téměř vše trasy, autobusy, tarify, ceny, odbavovací systém, dosavadní čipové karty přestaly fungovat a místo nich musí mít lidé nové.

Na meziměstských linkách jezdí nové zelené „krajské" autobusy. Teplice, jako první město v kraji, se navíc připojilo do nového systému a změny platí i v jeho MHD.