Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

„Je to návrat do socializmu,“ říká senátor Kubera o vzniku krajské dopravy

Ústecký kraj – Hejtmanství bude mít vlastní autobusovou dopravu. Její vznik tento týden posvětili zastupitelé. Ne všichni krajští zastupitelé ale byli pro – proti se vymezil například teplický primátor Jaroslav Kubera či místostarosta Varnsdorfu Josef Hambálek.

31.5.2017 4
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Fanta

„Nevěřili jsme, že se skoro třicet let po revoluci vrátíme do 40. nebo 50. let a k vytváření nových státních podniků. Podle mne je to jen politický tlak, aby si někteří lidé vytvořili pracovní místa. Je to holý nesmysl," říká krajský zastupitel Josef Hambálek (ANO).

Podle jeho názoru bude takový dopravce černou dírou na peníze. „Jsou to peníze, které budou chybět kraji na investice, a každý rezort bude muset osekat svůj rozpočet," dodává Hambálek s tím, že předpokládá, že někteří jeho kolegové zastupitelé budou zvažovat i trestně právní postupy.

ANO přitom nehlasovalo jednotně, někteří její zastupitelé vznik vlastní krajské dopravy podpořili. Naopak ODS byla proti.

„Provozovat vlastní dopravu je v dnešní době už přežitek a děsivý návrat do socialismu. Když bude doprava ve finančních problémech, tak se kraj zadluží, aby ji mohl dotovat pro další provoz. Chybějící peníze pak zaplatí po letech někdo jiný. To už nikoho nezajímá," uvedl teplický primátor Jaroslav Kubera.

Vlastní dopravu ale hájí náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Komínek. „Studie, kterou jsme si kvůli tomu nechali zpracovat, ukázala, že to přijde na zhruba stejné peníze jako současný model. Bude to dražší jen o promile," říká Komínek s tím, že kraj vlastní autobusový dopravce vyjde přibližně na 600 milionů korun.

Hejtmanství totiž bude muset nakoupit autobusy, odbavovací zařízení, vybudovat zázemí a hlavně – najmout vlastní řidiče, což může být problém. S jejich nedostatkem se totiž potýkají také stávající dopravci, kteří smluvně autobusovou dopravu v Ústeckém kraji zajišťují.

Josef Linhart.

Sami řidiči nejsou z plánu Ústeckého kraje nijak nadšeni. „Jestli se tak stane, bude to velký průšvih. Ve finále pak budou chtít šetřit, kde to jen půjde. Takže kdo to nakonec odnese?" ptá Josef Linhart, šéf odborů teplické Arrivy (na snímku).

Nadšený z plánů kraje není řidič Oliver Kažimír z Teplic, který jezdí pod Arrivou Teplice na krajské autobusové lince.

„Od kraje nedostaneme pak už žádné prémie navíc. Budeme jezdit za základ. Něco jsme si tady v Arrivě už vybudovali, a zase by se to mělo měnit?" Nedovede si práci do budoucna představit. Nevylučuje, že by se v případě krajské vlastní dopravy poohlížel po jiném zaměstnání. „Nedovedu si to představit. V podmínkách, které už takto máme hodně vysoko nastavené," dodává.

Prvních 25 krajských autobusů vyjede na Ústecku již v polovině příštího roku. Postupně nahradí všechny nasmlouvané krajské dopravce. Počet linek i autobusů zůstane stejný.

„Vyjedou postupně ve všech oblastech v den, kdy některý z nasmlouvaných dopravců ukončí svou činnost," dodal Komínek.

Autor: Redakce

31.5.2017 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Trenér RLC Dragons Krupka Tomáš Beránek.
18

Tomáš Beránek: Obhájit titul je vždy těžší, než vyhrát poprvé

Štola Lehnschafter v Mikulově
7

Štola v Mikulově láká na Hornický den

Do Sněmovny chce bohém v bílém klobouku a houf kormidelníků

Ústecký kraj - Bohém s bílým kloboukem, rastaman nebo prodejce semen léčivých bylin u Pirátů, případně vydavatel Teplického kurýru u Rozumných. I s takovými profesemi se můžete setkat na kandidátkách pro volby do Poslanecké sněmovny.

ANKETA: Snížili byste počet poslanců a senátorů?

Ústecký kraj - Patnáct zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím osmi stran v Ústeckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Muž bez řidičáku vjel do zákazu, prý jen zkoušel opravený vůz

Dubí - V odpoledních hodinách si hlídka městské policie všimla osobního vozidla, které projíždělo v Pozorce ulicí Mírová a zajelo k bývalé škole Perspektiva, kam je vjezd zakázán dopravní značkou.

Cesta z Teplic do Ústí trvá déle. Na vině je frézování silnice i stavba kruháče

Teplicko - Řidiče mířící z Teplic do krajské metropole čeká jízda v jednom pruhu. Silničáři chtějí práce stihnout do konce roku

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení