Řidičáky se budou vydávat i mimo úřady, pod které dotyční žadatelé vzhledem k zapsanému bydlišti spadají. Ministerstvo dopravy po letech slibování a odkladů zavede změnu, po které řidiči už dlouho volají. Nově také nebude zapotřebí nosit s sebou papírovou fotografii, úředníci budou pořizovat digitální, obdobně jako je tomu v případě občanských či cestovních průkazů.

„Od července dojde v případě řidičských průkazů k částečnému rozvolnění místní příslušnosti. Motoristé tak budou mít možnost žádat o vydání, případně o výměnu řidičského průkazu na jakémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností,“ upřesňuje chystanou změnu ministr dopravy Dan Ťok.

Především lidé, kteří bydlí byť dlouhodobě, ale stále přechodně v jiných krajích, než mají trvalé bydliště, tuto změnu vítají. „Vyřizováním zabiju celý jeden den. Musím tam zajet, vystát frontu a pak se zase vracet desítky kilometrů zpět,“ říká 42letý Milan, který už řadu let přebývá na Liberecku, přestože má hlášené bydliště v Teplicích. Z Liberce do Teplic mu cesta autem trvá přibližně 2 hodiny, ujet musí 120 kilometrů, za což zaplatí 250 korun.

Pro obyvatele malých vesnic se ovšem nic nezmění, budou muset stále dojíždět na úřad obce s rozšířenou působností.

V souvislosti s řidičskými průkazy přichází i další příjemná novinka. Nově totiž nebude zapotřebí nosit s sebou papírovou fotografii. Úředníci budou pořizovat fotografie digitální, obdobně jako je tomu v případě občanských průkazů, nebo si ji stáhnou z jiných registrů. Pro držitele mezinárodních řidičských průkazů ale povinnost předkládat papírovou fotografii zůstává. U nich totiž dochází k jejímu fyzickému vylepení přímo do průkazu.

Přepážky se dočasně přesunou

Na Teplicku jsou dva úřady s rozšířenou působností, v Teplicích a v Bílině. V Teplicích se do změn od července promítne ještě také jedna organizační přechodná transformace. Budova magistrátu, kde sídlí právě agenda dokladů (naproti DK Teplice), prochází rekonstrukcí. Největší práce jsou naplánovány na prázdninové měsíce, proto se přepážky na občanské, řidičské a cestovní doklady společně s matrikou a dalšími přesunou do provizorních prostor v hlavní budově magistrátu.

„Postupná rekonstrukce už začala. Vlastního fungování atria, kde je zmíněná agenda dokladů, se to ale týká až v období od 12. července do 29. srpna,“ upřesňuje omezení tajemník magistrátu Marek Fujdiak.

Ve vymezeném termínu si všechno ohledně občanských, řidičských i cestovních průkazů budou podle něj lidé muset namísto v budově naproti domu kultury vyřizovat v provizorních prostorách, a to konkrétně ve 2. patře hlavní budovy magistrátu na náměstí Svobody.

Přechodné organizační změně, kdy a kam v případě dokladů, se konkrétněji věnujeme v Týdeníku Směr, který je uvnitř Deníku jako součást dnešního vydání.