„Největší nápor Ústečanů jsme zaznamenali v neděli 16. ledna, kdy lanovky využilo 2483 cestujících. Byl to den, kdy bylo slunné počasí a Ústí postihly povodně,“ uvedl ředitel dopravního podniku Tomáš Kraus.

Strojník na lanovce Radek Fetters spočítal, že ke konci ledna lanovka jela 4619 krát, což je 207 hodin. „První hodiny provozu jezdili pouze VIP hosté a jeden z nich se bál a nechtěl jet. Nakonec ho ostatní přemluvili, a jako naschvál se kabinky uprostřed jízdy zastavily. Dotyčný celý zezelenal,“ vyprávěl veselou historku Radek Fetters.

„Naštěstí se lanovka za dvě minutky rozjela. Důvod přerušení byl ten, že jiný VIP host chtěl v horní stanici nechat spustit diesel-agregát, a tím se přerušila dodávka elektřiny do motoru a lanovka se zastavila,“ usmál se Fetters.
„Už jen ta čísla hovoří za vše, kolik lidí využilo lanovku. Mám z toho upřímnou radost,“ řekl provozovatel restaurace na Větruši Jan Vrba.

Na Větruši se podívali i lidé, kteří by se na tuto historickou památku a dominantu města dostávali velmi obtížně. „Zaznamenal jsem u nás v restauraci za dobu provozu lanové dráhy i více seniorů. Třeba babičky na kávě. Celkový počet zákazníků se také zvýšil,“ dodal Vrba.
Lanová dráha Větruše byla postavena jako osobní visutá dvoulanová dráha kyvadlového systému s pevným uchycením kabin z Obchodního centra Forum na Větruši. Celkové náklady činily 80 milionů korun. Většinu peněz zaplatila Evropská unie z programu IPRM Centrum. Město zaplatilo deset milionů korun.

Kabinky se pohybují rychlostí šest metrů za sekundu a vzdálenost 330 metrů s převýšením padesát metrů překonají za dvě minuty. „Do každé kabinky se vejde patnáct cestujících.
Lanovka jezdí v patnáctiminutovém intervalu od osmi do dvaadvaceti hodin. V případě zvýšeného zájmu cestujících vypravujeme vloženou mimořádnou jízdu.

Každé první pondělí v měsíci je lanová dráha uzavřena kvůli pravidelné údržbě,“ řekl Kraus.
Lanová dráha na Větruši je v šestiměsíčním zkušebním provozu a za necelé dva měsíce provozu se jí nevyhnuly poruchy.
„V den slavnostního zahájení provozu se objevila porucha na hydraulickém systému napínání tažného lana. Vlivem povětrnostních podmínek se objevilo ještě několik závad. Šlo o zmrazky na laně, přimrznutí koncových spínačů. Poruchy neměly vliv na bezpečnost dopravy cestujících,“ dodal ředitel Dopravního podniku v Ústí.