Provoz lanovky je hodně závislý na počasí. Pokud je ošklivo, o cestující je přirozeně velká nouze. Vladimír Šťastný, spoluprovozovatel a provozovatel hotelu na Komáří vížce, však vysvětluje, že návštěvnosti nepřeje ani příliš pěkné či horké počasí. „To jsou lidé zase raději na koupalištích,“ říká. Dodává, že v poslední době došlo k poklesu počtu německých návštěvníků a naopak stále více začínají lanovku využívat cyklisté. Návštěvníci lanovky mohou využít různých slev, například pro děti nebo důchodce. Na dotaz, zda si lidé kupují jen jednu cestu nebo i zpáteční reagoval Šťastný slovy, že je to tak padesát na padesát. Zpáteční jízdenku si často pořizují prý spíše cizinci.
Žádné velkolepé oslavy pětapadesátého výročí od založení lanovky se však nekonaly. „Slavili jsme prací,“ řekl s úsměvem Šťastný. Provoz lanové dráhy je velmi náročný. Celkové náklady na něj šplhají až k 200 tisícům na měsíc. Příští rok bude také vyměněno lano, které přijde na milion korun. Na podzim vždy čeká lanovku pravidelná třítýdenní údržba. „Musejí se rozebrat sedačky a zrentgenovat. Rentgen jedné přijde na čtyři tisíce a sedaček je celkem 60,“ vysvětluje Šťastný další důvod k nemalým finančním výdajům.
Lanovce teď svítá naděje na možnost získání dotací z Evropské unie. „Jednáme s městem o spoluúčasti. Už teď se na to připravujeme.“ Aby bylo možné získat pro lanovku evropské peníze, je potřeba, aby bylo v celé věci zainteresované město Krupka. To může o dotaci žádat.