„Byli jsme pravidelným dodavatelem likérky, ale teď nám bylo oznámeno, že společnost už nemá o naše služby zájem, protože v Ústí končí,“ sdělil Ústeckému deníku třeba pracovník bývalého dodavatele likérky Granette, který si přál zůstat v anonymitě, ale jehož jméno redakce zná.
Josef Vejlupek, který mluví za krásnobřezenskou likérku, ovšem uvedl, že tyto zvěsti už zaslechl také. „K nám se to také doneslo,“ potvrdil. „Ale to není pravda. Určitě tady zůstaneme. Dokonce likérku v Prostějově vede Ústečák. Sídlo společnosti zůstane tady,“ řekl Vejlupek.
Milan Hagan, vlastník společnosti Granette totiž koupil loni v květnu stoprocentní podíl společnosti Palírna u Zeleného stromu. Podle serveru Euro.cz by se cena transakce měla pohybovat kolem 250 milionů korun.

Vejlupek zároveň vysvětlil, že výrobní kapacita závodu v Krásném Březně sice nestačila, ale ani to prý není důvod k likvidaci podniku, který v roce 1847 založili bratři Eckelmannové. „Prostějovský závod nám poskytne ve špičkách občasnou výpomoc se svou stáčecí linkou,“ uvedl mluvčí likérky Vejlupek. „Teď očekáváme například o Velikonocích. Týká se to ovšem jen neznačkových výrobků pro tuzemský trh.“
Vejlupek zároveň sdělil, že přesouvání výroby ani není možné, protože prostějovská Palírna u Zeleného stromu sice má v portfoliu na 79 druhů lihovin, mezi něž patří vodky, likéry či ovocné pálenky, ale nezvládá například výrobu v dřevěných sudech, ani nemá kapacity na vymývání vratných lahví.
„Museli bychom přesouvat celé výrobní linky. O rušení ústeckého podniku vůbec neuvažujeme. Nemůžu samozřejmě slíbit, že to bude stejné za dvacet let, “ dodal.

Likérka Granette dodává na domácí trh vedle tradičního bylinného likéru Klášterní tajemství, Staré myslivecké a nově Staré myslivecké Premium také výjimečně silnou Vodku 42, ochucené vodky Squash a stále se rozrůstající řady značkových vaječných likérů Vaječný Sen, nebo pravé rumy Caribbean, smetanové likéry Malbay´s a také řadu oblíbených fernetů.

O růstu likérky hovoří i její výsledky, například Vodku 42 vyrábí od roku 2003 do půllitrových a litrových lahví a její prodej se rozbíhal pozvolna.
„V roce 2007 se jí vyrobilo 1,3 tisíce hektolitrů. V loňském roce už to bylo více než 3,8 tisíce,“ popsala to Martina Weberová z marketingového oddělení likérky. „Na konci roku 2007 jsme spustili televizní reklamu a zopakovali ji v březnu 2008. Nárůst prodejů byl téměř stoprocentní,“ dodala s tím, že letos se jí vyrobí vysoko nad 5 tisíc hektolitrů.
. . .