Ústecký kraj usoudil, že obsazenost vlaků ve všední dny je příliš nízká a že raději ušetří. Plánované omezení se nelíbí většině starostům podél trati a proti jsou i někteří cestující. „Je to jediné spojení mezi Moldavou a Mostem. Já, i když jsem z Hrobu, spoje využívám. Cesta na Moldavu vlakem je příjemné osvěžení v dnešní době. Pro malé děti je jízda vzrušujícím zážitkem, na který dlouho vzpomínají,“ napsala v diskuzi na webu Taťána Fauová.

Lokální trať vedoucí na hřeben hor je především o zimních víkendech velmi vytížená a osobní vlaky často cestující ani nepobírají, ve všední dny ale na Moldavu zajíždí už jen dva páry spojů. „O víkendech je obsazenost vlaků uspokojivá, naopak v pracovní dny jsou v úseku Osek město - Moldava obsazeny jednotlivými cestujícími. Denní průměr obsazenosti je dva až osm cestujících,“ uvedla dříve mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková.
Zrušením posledních dvou párů vlaků chce kraj ušetřit asi dva miliony korun ročně.
„Při omezení provozu během týdne se podstatně zvýší nebezpečí krádeží a tím postupného zničení trati, kulturní památky ČR. Omezení ublíží turismu a dopravní obslužnosti. Nesouhlasíme s omezením,“ řekl starosta Hrobu Jan Zelenka.

Kromě víkendů by měly vlaky jezdit na Moldavu i o školních prázdninách a na konci června, kdy jsou časté školní výlety. Železniční trať Most – Moldava je v úseku Louka u Litvínova – Dubí – Moldava funkční Kulturní památkou ČR. (kos)