„Už tehdy jsme to riskli a opustili tradiční rozdělení obecních stránek na části občan turista podnikatel. Strukturu jsme uspořádali podle motivace návštěvníka chci se dozvědět zařídit kontaktovat bavit se. Nové stránky jdou ještě dále a jsou uspořádány podle nejčastěji hledaných informací občanů. K tomu nám posloužily výsledky měření návštěvnosti a dali jsme také na zkušenosti dodavatele,“ řekl primátor města Hynek Hanza (ODS).

Viditelnou změnou prošla grafika. Web používá přehledný dlaždicový systém a intuitivní texty. Zájemci se mohou přihlásit k odběru novinek nebo třeba přímo přes stránky hlásit problémy a závady z ulic. „Do budoucna počítáme s rozšířením zpravodajství. Kromě informací z radnice budou přidány zprávy ze života ve městě a část pro média. Chtěli bychom dát prostor hlavně neziskovkám a volnočasovým organizacím,“ doplnil náměstek primátora Jiří Štábl (ANO 2011).

Podle Víta Savického ze společnosti Webhouse bylo jedním z hlavních cílů inovace vytvoření prostředí, se kterým si poradí i nepříliš zdatný uživatel internetového světa. „Navádění na jednotlivé podsložky je intuitivní. Poradí si s tím každý,“ je přesvědčený specialista přes informační technologie.

Nové stránky www.teplice.cz jsou už v provozu. Město zároveň při seznámení s novým webem nabízí pomocnou ruku. „Než si občané na nový web zvyknou, jsou zaměstnanci města připraveni na telefonu poskytnout pomoc a radu,“ sdělila Radka Senftová z odboru kanceláře primátora.

Zlepšování přehlednosti ve vztahu města k lidem schvaluje teplická opozice. Kvituje to například Jakub Mráček z Volby PRO! Teplice. Na jedničku to ale podle něj zatím není. „Na Zlatý erb to ještě nemá,“ komentoval lídr opoziční strany. Reference od veřejnosti jsou zatím vesměs kladné. Uživatelské prostředí pro mobilní telefony si třeba pochvaluje Pavel Kuchař. „Hezky optimalizované i pro ty, kteří pracují pouze s mobily. Rozhodně lepší než ty staré nepřehledné,“ ohodnotil muž z Teplic.

Lukáš Klapka ve facebookové diskuzi týkající se nových stránek města uvedl, že jsou vytvořené především pro místní. Rezervy vidí v propagaci města, v lákadlech pro turisty. To jako problém ale nevidí Tomáš Jarolím, který se právě turismem v lázeňském městě zabývá.

„S ohledem na cestovní ruch nepřináší nový virtuální vzhled města zásadní změnu. Ale to ani podle mne nebylo cílem a potřebou. Web města je zaměřen na místní obyvatele a turisty odkazuje na naše stránky, které jsou na propagaci Teplic zaměřené,“ podotkl zástupce společnosti VisitTeplice. Denně se na stránky města podívá v průměru tisíc lidí.