Záleží na každém milimetru pohybu a proto jsou práce zdlouhavé. Včera putoval několik set metrů do strojovny.

Jde, jak jsme v Deníku už psali na začátku týdne, o stator generátoru vážící 330 tun. Tento nadměrný náklad ovšem motoristé na silnicích nepotkají.
„Právě pro jeho nadměrnou velikost a také váhu neputoval do elektrárny po silnici, ale po kolejích na speciálně upraveném železničním vagonu. Zde byl přeložen z kolejí pomocí těžké speciální techniky na podvalník a převezen ke strojovně,“ uvedl Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro severní Čechy.

V pátek má přijít na řadu jeho konečná instalace na jeho pozici ve strojovně.
Právě zde již byla dokončena betonáž turbínové stolice a montáž hlavního řadu chladící vody.
Momentálně se zde montují ocelové konstrukce pro další technologická zařízení.

V praxi to znamená, že výstavba nového zdroje se již dostává do fáze, kdy se do elektrárny začnou postupně dovážet hlavní výrobní technologie. Včerejší a dnešní montáž probíhá za velmi přísných bezpečnostních podmínek.