„Podle mých informací okamžitě nevyhlásil krizový stav, který by usnadnil operativní řešení průzkumu, sanaci sesuvu a stabilizaci svahu," řekl na adresu vedení kraje.

Krajský radní Jaroslav Komínek (KSČM), který má v kompetenci dopravu, ministrovo prohlášení rovnou označil za alibismus. „Kvůli sanaci sesuvu nepotřebují vyhlašovat krizový stav, to přece každý vidí, že se to tam utrhlo," řekl Komínek.

Navíc by podle Komínka mohl kraj vyhlásit krizový stav jen tehdy, kdyby zával přímo ohrožoval lidské životy. „Což v tuto chvíli stále ještě neohrožuje," podotkl Komínek.

Ministr Brabec zároveň řekl, že nechápe, proč v prý tak kritické situaci ministerstva dopravy a životního prostředí za celých osm měsíců nevybrala firmu, která by na sesuvu provedla inženýrské práce a geologický průzkum.

Vykácení lesa

„Nedohodli se ani s Lesy ČR na vykácení dřeva. Bez toho není možné sesuv zpřístupnit," uvedl Richard Brabec. Proto prý domluvil s ministrem dopravy Antonínem Prachařem, že dostavba dálnice D8 a řešení sesuvu dostane maximální prioritu.

Jak dál sdělil Matyáš Vitík, tiskový mluvčí ministerstva životního prostředí, ministerstva obnovila pracovní skupiny, které měly sesuv na starosti, ale s novými tvářemi. Mají prý za úkol přípravu sanace co nejvíc urychlit.

„Aby bylo co nejdříve jasné, kdy a za jakých podmínek bude výstavba klíčové dálnice pokračovat u nás," vysvětlil Vitík.

Nový ministr dopravy prý chce také od svého resortu, aby situaci kolem sesuvu na D8 urychleně vyřešil. „Ředitelství silnic a dálnic vybere dodavatele geologického průzkumu ze seznamu firem, s nimiž uzavřelo rámcové smlouvy," sdělil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. „To by mělo zahájení prací na odstraňování sesuvu uspíšit," dodal.