Mostecký zastupitel a senátor Vlastimil Balín (KSČM) požádal mostecké radní, aby se věnovali podnětu obyvatele Litvínova Tomáše Hořejšího z občanského sdružení Klub přátel krušnohorské železnice Most – Dubí – Moldava.
Hořejší při březnové diskuzi občanů na zasedání mosteckého zastupitelstva žádal vedení města o pomoc, protože podle sdružení se železnice do Krušných hor ocitla ve stavu, který může vést k jejímu uzavření. Projev aktivisty byl poté vyřazen ze zápisu, protože se až dodatečně zjistilo, že Hořejší je občan Litvínova. Podle zákona může v diskuzi občanů na zastupitelstvu vystoupit jen obyvatel obce, kde se zasedání koná.
„Vím, že neznalost zákona neomlouvá, ale členy sdružení jsou i občané našeho města. Apeluji proto na radu, abychom se tím problémem zabývali tak, jak sdružení žádalo,“ řekl Balín. „Rada tyto problémy nenechá bez povšimnutí,“ reagoval primátor Mostu Vlastimil Vozka. Dodal, že netušil, že by někdo v diskuzi občanů vystoupil v rozporu s jednacím řádem. Na podmínky účasti v diskuzi vždy upozorňuje.
Klub přátel krušnohorské železnice v březnu varoval, že omezení spojů na Moldavu od loňského prosince ohrožuje samotnou existenci tratě, která je technickou památkou. „Bude se poukazovat na snížení počtu cestujících,“ řekl mosteckým zastupitelům Hořejší. Podle klubu je trať důležitá pro přepravu obyvatel za prací a do rekreačních center Krušných hor.
Technickou památku chtějí starostové obcí ležících podél trati zachránit. Tato snaha trvá již od roku 1989. Cílem snahy o záchranu je propojení trati s německou stranou. Právě dnes bude o tomto tématu na Městském úřadě v Dubí jednat další komise dopravy Euroregionu Krušnohoří.
Podle hejtmana kraje Jiřího Šulce bylo omezení spojů důsledkem nízkého zájmu o trať. Kraj, který zajišťuje základní dopravní obslužnost, se odvolává na nezávislé analýzy a na povinnost hospodárně nakládat s veřejnými zdroji. Šulc naznačil, že trati by pomohlo, kdyby vlak na Moldavu využívalo více lidí.