„Kdyby se podařilo prosadit téma moldavské dráhy do společné emise České a Německé pošty, považovali bychom to za zajímavý prostředek nadnárodní propagace nejen samotné železniční trasy, ale i měst a obcí ležících kolem ní, jakož i celého našeho regionu," řekl dříve předseda Českojiřetínského spolku Petr Fišer.

Iniciátoři si od projektu slibují nejen jednorázovou návštěvnost dráhy, ale především také větší pozornost, která této kulturní památce náleží co do údržby a možná i případného budoucího rozvoje. Svůj význam měla Moldavská dráha, která byla v České republice vyhlášena technickou památkou, i po přerušení mezinárodního provozu v roce 1945. Dráha zásobovala v 50. a 60. letech stavbu vodního díla Fláje. Je také úzce spojena s ukončením plavby dřeva na nejstarším plavebním kanálu v Čechách.

Moldavská dráha, jako tehdy nová dopravní cesta pro dodávky paliva z Čech do průmyslového Freibergu, je mimo jiné vyústěním dokumentu Flájský plavební kanál Česko-německá škola v přírodě. Premiéra filmu se konala loni v září.

Kdo chce vidět útroby vodní nádrže Fláje, tak dostane šanci příští rok a to právě u příležitosti oslav 130 let moldavské dráhy. „Z moldavského vlakového nádraží byl materiál na tehdejší stavbu na Flájích dopravován speciální lanovkou, která je i součástí loňské poštovní známky. Oslavu vydání flájské známky navštívilo v květnu 2013 na 7000 lidí," píše se na profilu na sociální síti Moldavské horské dráhy.