„Dodavatelská firma požádala ministerstvo dopravy o prodloužení termínu dokončení stavby do 31. října 2011 a to z důvodu dodatečně požadovaných prací vyplývajících při rekonstrukci mostů,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová a dodala: „Dodatečně se zajistila diagnostika mostů, neboť jsme v průběhu prací při odfrézování ochranné vrstvy narazili na nevyhovující izolaci. Z tohoto důvodu jsme práce přerušili do doby vyhodnocení navržení opatření a odsouhlasení technologického postupu.“
Na trmickém mostě momentálně dělníci vyměňují záchytný sytém - středová svodidla.
„Dokumentace pro vydání stavebního povolení stavby původně počítala pouze s protikorozní opravou,“ dodala mluvčí ŘSD.
Řidiče stále tedy čeká zhruba čtyřkilometrová jízda v jednom pruhu. Rychlost je v inkriminovaném úseku omezena na 80 km/h.
„Je to komplikace. Čím dřív tento úsek opraví tím lépe,“ říká řidič Adam Procházka.
Dělníci pracují na nejstarším úseku D8, který pochází z 80. let. V posledních letech se jeho stav hodně zhoršil a kromě vyjetých kolejí se objevily i velké díry.
Celá oprava všech jízdních pruhů na zhruba čtyřkilometrovém úseku stojí asi 483 milionů korun.
Vedení ŘSD slibuje, že nynější rekonstrukce je na dlouhou dobu poslední. (kos)