Trať mezi Lovosicemi a Řetenicemi poničil velký sesuv před třemi lety, který zavalil i dvousetmetrový úsek dálnice D8. Mluvčí SŽDC Marek Illiaš tento týden řekl, že práce na stavbě trati by mohly skončit v listopadu 2019.

„V současnosti máme tendr na zhotovitele záměru projektu a přípravné dokumentace," sdělil Illiaš. Předmětem díla bude nejen rekonstrukce úseku po sesuvu, ale také zabezpečení a oprava dvanácti přejezdů. To by mohlo zvýšit rychlost vlaků na trase. „Celkové náklady zatím nedokážeme odhadnout," uvedl mluvčí.

Zemina a kamení zničily koleje na trati. Místo vlaků jezdí od té doby v úseku z Radejčína náhradní autobusy. V regionu vznikla petice za obnovu trati. Před koncem roku pak obnovení úseku podpořil ministr dopravy Dan Ťok.

K tématu: „Zpracování zadávací dokumentace zahrnuje řešení místa sesuvu pomocí klasického náspu nebo variantně pomocí železničního mostu. Dále zahrnuje nutné úpravy sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, tří přejezdů v úseku Lovosice Chotiměř. Stavba také zahrnuje rekonstrukci dalších šestnácti železničních přejezdů, která umožní zvýšení traťové rychlosti. Uzavření zadávací dokumentace a vypsání tendru předpokládáme v květnu letošního roku." Dan Ťok, ministr dopravy

„To, že práce na obnově trati skutečně probíhají, je skvělá zpráva. Zhruba za měsíc by měla být dokončena zadávací dokumentace, pak bude vypsán tendr na rekonstrukci trati," řekl člen Strany zelených a předseda petičního výboru Michal Tétauer.

Sesuv u Litochovic nad Labem zavalil v době přívalových dešťů v červnu 2013 rozestavěné těleso dálnice D8. Dělníci museli odtěžit tisíce tun zeminy. Tento týden začali odvážet zeminu přímo z tělesa dálnice, po které by podle plánu Ředitelství silnic a dálnic měli řidiči projet před koncem letošního roku.

V provozu je zatím úsek D8 z Prahy do Lovosic a z Ústí nad Labem k německé státní hranici. (red,čtk)