Přestože dostavěná dálnice D8 odklonila ze starého průtahu přes České středohoří hustý provoz, nadále tam dochází k nehodám, a to i tragickým. Klesáníz Paškapole do Bořislavi je druhou nejrizikovější silnicí v Ústeckém kraji. Vyplývá to z Allianz automapy, kterou pojišťovna pravidelně vydává kvůli upozornění na nebezpečné úseky.

„Mapa ukazuje místa nejčastějších nehod s vážnými zdravotními následky v letech 2015–2017. Sleduje dálnice a silnice I. třídy,“ říká mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Podmínkou pro zařazení konkrétního úseku je, že se na dané silnici za poslední tři roky staly minimálně dvě na sobě nezávislé vážné dopravní nehody. „A současně mezi těmito tragickými místy nebyla vzdálenost větší než 100 metrů,“ dodává Václav Bálek.

Silnice nad Bořislaví splňuje oba tyto negativní parametry. Je to poměrně dlouhé a klikaté klesání do obce, kde někteří řidiči příliš nebrzdí. „Riziko hrozí především v mírné levotočivé zatáčce. Během tří let se zde stalo celkem pět nehod se dvěma smrtelnými a jedním těžkým zraněním,“ varuje zástupce autora speciální automapy.

Varování směrem k řidičům potvrdil Josef Šejbl, který dlouhá léta působil na pozici vedoucího dopravního oddělení teplické policie. „Někteří řidiči si myslí, že jim silnice patří,“ zmínil.

„Byl jsem zde u několika tragických nehod. Po otevření dálnice D8 se zde provoz trochu zlepšil, i tak je ale potřeba projíždět tudy s velkou opatrností,“ dodal Šejbl.

Mezi riziková místa na Teplicku, která se nevešla do prvních pěti nejhorších, ale z dlouhodobého pohledu je na ně potřeba upozornit, patří Masarykova ulicev teplické části Trnovany. Především křižovatka u Červeného kostela. Za posledních pět let se zde stalo několik nehod s těžkým zraněním, a to především na přechodech. Určité zlepšení přinesl speciálně nasvícený přechod, který tu v loňském roce vybudoval ČEZ ve spolupráci s městem Teplice.

„Je to jedno z míst, které do budoucna vyžaduje změnu.O určité revitalizaci Trnovan, včetně dopravního řešení, už jednáme,“ uvedl nastupující primátor Hynek Hanza.

Na podobná riziková místa v celém Ústeckém kraji dlouhodobě upozorňují dopravní experti z BESIPu. Na každoročních setkání se zástupci obcí diskutují nad dopravními tématy i nad budoucími plány, jak situaci v regionu co nejvíce zlepšit. Dopravní expert Jan Pechout upozorňuje na to, že velkým strašákem jsou dnes mobilní telefony za volantem. „Hodně řidičů telefonuje za jízdy, ne všichni ale používají handsfree,“ popisuje.

Fenoménem posledních let jsou také nehody elektrokol. Začali na nich umírat lidé. Hlavně senioři, kteří nejsou zvyklí, že kolo jede až 25kilometrovou rychlostí.