Kompletní rekonstrukce i s přilehlými obchodními prostory vyjde na přibližně 1,6 až 2,1 miliardy korun. Projekt počítá také s vybudováním nového podchodu pod silnicí před nádražím. Vstup bude u parku naproti nádraží.
Celý projekt přestavby nádraží je plně v souladu s územním plánem města. „Přestavba železniční stanice a jejího okolí není megalomanská a její dokončení je reálné. Oživení přirozeného centra města navíc vyvolá další investice,“ říká primátor Teplic Jaroslav Kubera.
Smlouvu o přestavbě vlakového nádraží už podepsaly České dráhy s mladoboleslavskou stavební společností Bostas. Právě ta zvítězila ve výběrovém řízení.
Po zpracování konkrétní projektové dokumentace a vyřízení stavebních povolení začnou stavební práce zhruba v polovině roku 2009. V projektu Živá nádraží postupovaly České dráhy podle zahraničních vzorů, kdy železniční společnosti nemají dostatek finančních prostředků na revitalizaci železničních stanic a vyberou si firmy, které nádraží svým nákladem zrevitalizují a mají ho pak za to v nájmu na několik desítek let.
Nová, moderní tvář nádraží se pak stane přirozeným centrem města a přiláká společnosti, která objekt revitalizovala, ale také železnici nové zákazníky, nové cestující.
Samotná rekonstrukce nádražní budovy by měla vyjít podle odhadů firmy přibližně na 150 milionů korun. Rekonstruovat se bude po etapách a za provozu. Vlastní stavební práce na nádražní budově by měly trvat 18 měsíců. Může je ale protáhnout rekonstrukce fresek v hale.
V dalších etapách projektu je i výstavba obchodního centra, která by měla začít v roce 2010. Její součástí by mohl být i hotel nebo multiplex, vše je zatím v jednání.