Obchodní centra Galerie, Fontána, Olympie. K tomu desítka menších supermarketů. Už teď patří Teplice z pohledu velikosti prodejní plochy na počet obyvatel mezi republikovou špičku. A to se na podzim „město obchodů“ rozšíří o další půl hektaru. Na místě bývalého zimního stadionu vyrůstá Kaufland.

„Očekávám zde novou kupní sílu. Podle mě ho budou hojně využívat lidé především z částí Řetenice a sídliště Nová Ves, aby nemuseli jezdit nakupovat potraviny na druhou stranu města. Také sem určitě zajdou fotbaloví fanoušci,“ obhajuje záměr vybudovat nový obchod v sousedství sportovního stánku na Stínadlech teplický developer Jaroslav Třešňák.

Zatímco podle něj bude nový obchod přínosem pro nakupující veřejnost, betonovou kostku někteří lidé z okolí vnímají negativně. „Nákupních středisek už máme v Teplicích hodně. Moc se mi nelíbí, že tu bude jezdit více aut,“ zlobí se například Milan Novák, který bydlí nedaleko.

Kaufland vyrůstá na ploše, kde dříve v ulici Čs. Dobrovolců stával zimní stadion. Pod zemí bude 250 parkovacích míst, v přízemí obchody, na střeše lanové centrum. Za sportovně obchodním areálem stojí společnost JTH Teplice.

Podle jejího mluvčího Karla Schöna půjde v případě lanové atrakce o ojedinělý projekt v celé České republice. „A to nejen umístěním na střeše, ale také rozsahem. Lidé se mohou těšit na 14 lanových stanovišť, na překážky i různé lanovky,“ popisuje. Jen náklady na pořízení atrakce na střeše odhaduje investor na 22 milionů korun.

Kaufland plánují otevřít v listopadu. Už nyní ale lázeňské město patří k místům, kde lidé o možnosti nakupování nemají nouzi. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti CBRE z roku 2014. V té době se v centru města otevřely Galerie a Fontána, které dohromady nabízejí prodejní prostory na ploše 5 větších fotbalových hřišť.

Aby obchody byly konkurenceschopné a nepřišly o zákazníky, musí jít s dobou. Proto také maloobchodní řetězce zahájily vlnu rekonstrukcí svých prodejen. Modernější interiéry získávají například obchody Albert nebo Lidl. Proměnou prošel také Kaufland, který už téměř dvacet let stojí v Trnovanech.

„Postupně modernizujeme všechny svoje prodejny v Česku, abychom vytvořili příjemné a pohodlné prostředí pro zákazníky i zaměstnance, které odpovídá moderním trendům nakupování,“ uvádí mluvčí řetězce Renata Maierl.

V rámci ČR má zdaleka nejhustější síť obchodů Liberec, kde na tisíc obyvatel připadá 1 440 metrů čtverečních nákupních ploch. V závěsu za ním jsou Teplice a Olomouc, kde maloobchodní plocha přesahuje 1 200 metrů čtverečních. Naopak nejméně obchodů je v Moravskoslezském kraji. Města jako Karviná, Frýdek-Místek nebo Havířov evidují méně než 300 metrů čtverečních maloobchodních ploch na tisíc obyvatel.