Podle manažera technického rozvoje a marketingu firmy Preol, zpracovávající semeno řepky, Karla Hendrycha má současná situace na společnost negativní dopad. „Stává se, že některá auta přijedou později. Máme ale naštěstí skladovací kapacity, které jsou schopné vykrýt několikadenní výrobu, takže plánujeme i s ohledem na dopravu. Pokud nějaké auto nedorazí, nemusíme zastavovat výrobu,“ řekl Hendrych ČTK. Pokud by ale firma vyráběla a zboží hned odvážela tak, jak fungují někteří výrobci automobilů, pak by se podle Hendrycha ocitla ve složité situaci.

Přesně na čas musí svým zákazníkům dodávat zboží firma TRCZ vyrábějící díly pro osobní automobily. „Zpoždění dostavby dálnice D8 je příčinou zpožďování příjezdů a odjezdů kamionů o zhruba 20 až 30 minut, což dále způsobuje provozní problémy v přijímacím a expedičním skladu a musí se zkrátit doba vykládky a nakládky,“ uvedl František Havlíček z firmy TRCZ. Kamiony odjíždějí z firmy stále na čas, personál skladů má ale mnohem více práce.

Pracovníci sjíždějící se z celého regionu mají také problém s dojížděním, mnohdy nemohou kvůli kolonám dorazit včas. „Zaměstnanci se naučili vstávat dřív a musíme se s tím všichni vyrovnat,“ uvedl Havlíček.

Termín ohrožen

Ředitelství silnic a dálnic na konci loňského roku dokončilo mimořádnou kontrolu termínu dostavby dálnice D8 České středohoří. Podle ní je plánovaný termín dokončení stavby vážně ohrožen.

Dálnice by podle plánu měla být dokončena na konci letošního roku. Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové stavbu nejvíce protahují vytrvalé obstrukce ve stavebním řízení a následných soudních řízeních, za kterými je malá skupinka lidí z ekologických sdružení. Ekologové tvrdí, že za zdržením stojí především pomalá práce úředníků. Podle nich by dálnice mohla být dokončena přibližně v roce 2011 nebo 2012.

Dopad na veřejnost

Podle sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia dopadá dopravní situace na Lovosicku kvůli nedostavěné dálnici D8 především na motoristickou veřejnost. Sdružení na začátku prosince uspořádalo anketu mezi veřejností na čerpacích stanicích v Lovosicích, Ústí nad Labem a Teplicích. Z celkem 921 oslovených občanů považuje 93 procent současnou dopravní situaci za přetíženou a nadále neudržitelnou. Podle 78 procent oslovených může situaci vyřešit jedině dostavba dálnice D8. (čtk)