Mnohem smutnější bilance je v případě úmrtí při nehodách – těch bylo letos 38, což je o 7 více než loni. Těžkých zranění policie eviduje 113, o 15 méně než loni, pouze drobných zranění bylo o 114 více než loni – celkem 1463. 

Počet vozidel, především na hlavních dopravních tazích, už dosahuje předcovidové úrovně. Například na labském nábřeží mezi Děčínem a Lovosicemi v Ústí nad Labem zjistila společnost NTD Group, jež monitoruje počty vozidel projíždějících oběma směry, že v říjnu tudy projelo přes milion vozidel. 

Dopravní nehoda na dálnici D8. Ilustrační foto.
Tragické dny? Pondělí a pátek. Před a po víkendu se nejvíce bourá a umírá

Ačkoliv dopravní policie v Ústeckém kraji registruje o 258 méně nehod než loni, odhadnutá škoda při nehodách dosáhla téměř 500 milionů korun, což je o 1,7 milionu korun více než loni. Podle dopravního psychologa Jiřího Seidlice je nárůst škody způsobem kolizemi stále modernějších a dražších vozidel, na odhadu škod se podepisuje také inflace.    

O letošních číslech nehodovosti v Ústeckém kraji, o nejrizikovějších místech, ale i o opravách silnic budou debatovat hosté na diskuzi pořádané Deníkem, která se uskuteční v pondělí 28. listopadu od 13.30 na krajském úřadu v Ústí nad Labem. Diskusi s názvem „(Ne)bezpečné silnice v Ústeckém kraji – kde se nejvíce bourá a jak to změnit“ budou moci on-line sledovat i čtenáři Deníku, připravujeme z ní živý přenos.  

GrafikaZdroj: Deník

Akce se zúčastní vedoucí krajského odboru dopravy Jindřich Franěk, policejní komisař a metodik šetření dopravních nehod Roman Chynoranský, jednatel a provozovatel Portálu nehod Jan Chalas a  odborník na bezpečnost silničního provozu Jan Pechout

František Roček