Dochází zde k největšímu počtu nehod, nicméně nejedná se většinou o velké nehody. Spíše tzv. strkačky. Z hlediska dopadů na zdraví lidí jsou nejhorší nehody na úseku z Teplic do Bíliny, z Háje do Oseka a také z Bystřan do Bořislavi. Právě na této silnici zaplatil životem za vysokou rychlost motorkář, který předjížděl kamion a do dalšího narazil.
Jen v úseku od čerpací stanice ONO, na silnici I/13 až po křižovatku Gagarinova, tedy na trase dva kilometry, vyšetřovali policisté v loňském roce stovku nehod. Ve statistikách, které má redakce k dispozici, to uvedl Karel Polák z dopravního inspektorátu. Za nejčastější vinu policie stanovila nesprávný způsob jízdy.

Zlepšení provozu? Prý s dálnicí


Otevření dálnice a v důsledku toho omezení pro kamionovou dopravu na silnici od Cínovce do Drážďan přineslo snížení počtu kamionů, které jezdí po silnici E55 v teplickém okrese. Podle Josefa Šejbla, vedoucího dopravní policie, je právě E55 jedna z nejvíce nebezpečných v určitých úsecích teplického okresu. Německá strana omezila provoz na své straně v den, kdy byla na české straně otevřena dálnice. Od té doby mohou přes Cínovec pouze vozidla do 7,5 tuny a nebo kamiony s výjimkou, která je udělena místním dopravcům z regionu.
Omezení kamionů přivítali především lidé v obcích na E55. Konkrétně třeba v Dubí. „Je to určitě znatelné. Dříve se tady nedalo prakticky ani přejít po hlavní silnici. Dnes je to pohoda,“ říká Josef Farský. Naopak v Bořislavi stále nadávají. Kamiony totiž sjíždějí až na kruhový objezd do Bystřan, kde se točí na Ústí.