„Ze statistických dat a sčítání ve vlacích vyplývá, že z celkového objemu cest vycházejících z Duchcova tvoří ty s využitím dálkových vlaků pouze jednotky procent," napsal, v reakci na žádost o vysvětlení plánovaného omezení ze strany města, Ladislav Němec, náměstek mistra dopravy.

Dvanáct rychlíků ve stanici Duchcov nezastaví od nového jízdního řádu, který začne platit zhruba v polovině prosince. Pět rychlíků ráno a večer jedoucí do krajského a hlavního města (i v opačném směru) pojede. Nezměněn zůstává i počet spěšných vlaků (osm) zastavujících v Duchcově. Změny se vůbec nedotknou osobních vlaků. Ty objednává a platí kraj.

Zastavování rychlíků v Duchcově se dostalo i na půdu Poslanecké sněmovny. Poslankyně za Ústecký kraj Zuzana Kailová interpelovala ministra dopravy Dana Ťoka. „V době, kdy se region potýká s vysokou nezaměstnaností, je dennodenní cestování do větších měst jedinou možností, jak získat práci. Co nejkvalitnější dopravní obslužnost musí být prioritou v podpoře a rozvoji mobility pracovních sil. Opačnou cestou bychom jít neměli," řekla poslankyně Kailová.

Ministr dopravy za řečnickým pultem vysvětlil, že průjezd některých rychlíků Duchcovem bude mít smysl. A to i z toho důvodu, že dojde ke zrychlení relace Ústí nad Labem Cheb ve vhodnějších časových polohách v uzlu Cheb.

Stanice Duchcov leží 1,6 km od středu města. Budova patří ministerstvu. Obyvatelé Duchcova mohou využít k přiblížení k vlaku městský autobus, který staví přímo u nádražní budovy. „Nám se rušení zastavení některých rychlíků nelíbí. Na druhou stranu, pokud jsou pravdivá čísla statistik o nastupujících a vystupujících, tak se s tím asi budeme muset smířit," pronesl starosta Duchcova Zbyněk Šimbera. 

Krásný strop v nádražní haleVlaková stanice v Duchcově
Budova nového nádraží stojí v Duchcově od roku 1969. Postavena byla podle plánu arch. Jiřího Hyliše v bruselském slohu. Navržena byla moderně pojatá velkorysá stavba výpravní budovy s restaurací a samostatným obytným domem pro zaměstnance dráhy. Navržena byla půdorysně šestiboká stavba skeletové konstrukce s prosklenou halou, pokladnami a nádražní restaurací. Hala nádraží je opatřena působivým stropem.