Podle ministerstva dopravy by změna měla přinést státu úsporu 80 milionů korun. Stát bude společnosti GW Train Regio na této ztrátové trati platit 78,38 Kč za jeden ujetý kilometr. V současnosti zajišťuje dopravu na lince Plzeň Most společnost České dráhy, která požaduje kompenzaci 95,80 korun.

„Úspora na jeden vlakový kilometr oproti současnosti činí 17,42 koruny. Dochází tedy ke snížení kompenzace o více než 18 procent, což za období deset let pro stát činí úsporu přibližně 80 milionů korun," řekl ministr Dan Ťok.

PRŮLOM V DOPRAVĚ

Desetiletá smlouva se soukromým dopravcem na lince Plzeň Most představuje průlom dosavadního monopolu Českých drah na zajišťování dopravní obslužnosti objednávané státem. „O tom, že by měl stát uvolnit trh v dotované železniční dopravě, se roky mluví, ale výsledky chyběly. Nyní máme prvního soukromého dopravce, který bude jezdit v objednávce státu. Už loni jsem deklaroval, že linku zadáme tomu, kdo v soutěži podal nejvýhodnější nabídku. Jsem rád, že se to podařilo vyjednat a dopravce je připraven zahájit provoz," uvedl ministr dopravy. (kin)