Město zakoupilo čtyři nízkopodlažní dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris a jeden nízkopodlažní patnáctimetrový trolejbus Škoda 28 Tr Solaris.
Všechny trolejbusy dodala do Teplic na základě výběrového řízení plzeňská společnost Škoda Electric, a.s. Vyrobeny byly ve spolupráci s firmou Solaris Czech spol. s r.o.

Nové trolejbusy jsou poprvé vyrobeny ve žlutomodrém provedení. Na obou stranách karosérie je umístěn znak města Teplic. Cena dodávky činila přibližně šedesát milionů korun.

Řidiče teď postupně čekají zácvikové jízdy. S trolejbusy se cestující setkají na vybraných linkách už během tohoto měsíce.
Do pravidelného režimu najedou nové trolejbusy podle Petra Havlíka, dopravního ředitele společnosti Veolia Transport Teplice, od 1. ledna.
Jízdné zůstane od ledna zachováno.

Spekulovalo se o zrušení trolejbusů
v Teplicích. Tato myšlenka už padla?

Odpovídá Jaroslav Kubera, primátor Statutárního města Teplice.
Naše strategie je, že nebudeme rušit trolejbusy. Ale také je nebudeme nějak výrazně rozvíjet.
Sice se říká, že jsou pro dopravu ve městě ekologické, ale vlastní provoz je neskutečně drahý.
Navíc provoz trolejbusů v Teplicích také prodražují kruhové objezdy, které na druhé straně ulehčují dopravě. Dalším nepěkným pro město jsou sloupy, na kterých je vedení pro napájení trolejbusů. Čím více tratí, tím více sloupů. Už delší dobu kritizuji, že jsou příliš tlusté a také vysoké.
Důvodem je, že z toho ten výrobce má určitě dobrý byznys. Trolejbusy jsou ale zase pro nás jakousi pojistkou, kdyby se cokoli stalo ve vztahu k dopravci. Můžeme tak zajistit provoz dál. A určitá obnova vozového parku je potřeba.

Čtenář reportér
Něco se Vám nelíbí na komunální politice? Zažili jste něco výjimečného? Chcete upozornit na nějaký neřešený problém? Máte ideální možnost v rubrice Čtenář reportér. Své příspěvky (možno i foto) posílejte e-mailem na teplicky@denik.cz. Rubrika Čtenář reportér žije v tištěné verzi v Teplickém deníku a i na webu www.teplicky.denik.cz.