Respektive, vozidla budou celkem tři a pro své obyvatele je zakoupí město. Na zakázku je vyrábějí v Plzni.

Obnovená dodávka

Po krátké odmlce tak budou opět pokračovat dodávky moderních trolejbusů do severočeských Teplic. Škoda Electric zde získala novou zakázku na výrobu tří dvanáctimetrových vozidel typu 30Tr SOR za zhruba 28 milionů korun určenou pro zdejší přepravu v lázeňském městě.

„Navazujeme na dodávky 21 trolejbusů značky Škoda z let 2006 až 2011. Kromě Teplic jezdí naše trolejbusy v dalších dvanácti městech České republiky, z Plzně míří ale také do zahraničí, ať už se jedná o slovenskou Žilinu, maďarský Szeged nebo uzbecké město Urgenč," říká Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy Škoda Electric.

Zástupci škodovky předají trolejbusy zákazníkovi na podzim letošního roku. Potěšeni budou i cestující, které čeká dvanáctimetrový plně nízkopodlažní třídveřový trolejbus. Snazší nástup a výstup umožňuje tzv. kneeling, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Rovněž je k dispozici vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Pohodlí při jízdě trolejbusem také zlepšuje výkonný systém vytápění, přehledný informační systém nebo širší uličky mezi sedadly.

Cestující se na nové trolejbusy už těší, což ukázala naše anketa. „Je dobré, když se ve městě obnovuje vozový park. Některé trolejbusy už vypadají, že by potřebovali do sběru," reagoval Milan Jarašák.

„Jezdí tu ale jeden, který je sice starý, ale vypadá moc pěkně," napsala nám Milena z Teplic. V tomto případě jde o historický trolejbus, který společnost Veolia Transport Teplice nasazuje na speciální nostalgické jízdy.

Právě Veolia Transport Teplice zajišťuje přepravu cestujících po Teplicích a také v okolí. Trolejbusy ale patří městu a podnik je má v nájmu. Postupná obnova vozového parku je tedy v režii města. A to také po finanční stránce.

Diskutuje se také o tom, zda troleje v Teplicích zachovat a nebo jezdit pouze autobusy. Výsledek dosavadních jednání ale hovoří o jasném zachování trolejbusové dopravy.

Éra starých kloubových trolejbusů v Teplicích se zřejmě chýlí pomalu ke svému konci. Nahrazují je nová vozidla.

Podle primátora Teplic Jaroslava Kubery je provoz trolejbusů mnohem dražší než provoz autobusů, a proto se trolejbusová doprava v Teplicích nebude už v budoucnu nijak dramaticky rozvíjet. „Normální kruhový objezd stojí zhruba pět milionů korun, s trolejbusovým vedením 15 milionů korun," naznačuje vicenáklady primátor.

Vozový park trolejbusů chce ale vedení města obměňovat i nadále. „Kdysi jsme investovali nemalé finanční prostředky do trolejbusových tratí. Není proto možné trolejbusy jednoduše ze dne na den zrušit. A obnova vozového parku je samozřejmě potřeba," dodal.