„Před dokončením je i nosná konstrukce kotle, přičemž již byla zahájena montáž pomocných ocelových konstrukcí. Dále je svařován výstupní kouřovod spalin z kotle a hotovy jsou rovněž základy pro absorbér spalin,“ vypočítává namátkou Josef Zahradník ze Skupiny ČEZ, vedoucí projektového týmu pro výstavbu nového zdroje v Elektrárně Ledvice.

Na kotelně zbývá ještě dokončit strop hlavní nosné konstrukce kotle, který by měl být hotov do konce září. „Po skončení montáže kotelny pak bude ještě postaven most mezi vnějším zauhlováním a výrobním blokem nového zdroje, čímž bude kompletně dokončeno i jeho vlastní zauhlování, přičemž část nad mezistrojovnou je již hotova,“ doplnil Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro severní Čechy.
Intenzivní stavební práce probíhají i na dalších objektech, které jsou nezbytné pro budoucí chod vysoce ekologického výrobního bloku o výkonu 660 MW.
„Jsou to například dvě sila hospodářství vedlejších energetických produktů, jejichž betonové skelety jsou před dokončením. Staví se i reaktor odsíření,“ dodává Josef Zahradník.
Bezesporu největší zajímavostí je to, že 23. srpna proběhla ve Škoda Power Plzeň úspěšná kontrolní montáž turbíny, která bude postupně expedována do Ledvic v následujících měsících.
V praxi to znamená, že výstavba nového zdroje se již dostává do fáze, kdy se do elektrárny začnou postupně dovážet hlavní výrobní technologie.

První část je na cestě – po kolejích

„Jako první dorazí 1. září stator generátoru vážící 320 tun. Tento nadměrný náklad ovšem motoristé na silnicích nepotkají. Lodí byl z Německa, kde byl vyroben firmou Siemens, přepraven do rakouského Linze a do Ledvic bude dále dovezen po kolejích na speciálně upraveném železničním vagonu. Zde ho přeložíme na podvalník, převezeme ke strojovně a následně i vyzdvihneme na jeho pozici ve strojovně,“ podotýká Josef Zahradník.
Z jeho slov tak vyplývá, že ve strojovně již byla dokončena betonáž turbínové stolice a montáž hlavního řadu chladící vody. Momentálně se zde montují ocelové konstrukce pro další technologická zařízení.