Na nově vybudovaný kruhový objezd v Duchcově míří kritika. Lidem vadí posouvání termínu dokončení. Provozovatel linkové dopravy Arriva City zase namítá, že se na kruháč „nevejdou“ jejich 15 metrů dlouhé autobusy.

PROBLÉMY S PLYNEM

Práce mají definitivně skončit poslední lednový den, asi dva měsíce po plánovaném termínu. „Co vím, tak měl být kruháč hotov už v listopadu, a stále tam vidím nějaké dělníky. To nechápu,“ sdělil řidič Jaroslav. Za skluz mohly podle správců sítí havarijní stav plynovodu a kanalizace. Opravy si vyžádaly větší zásah, než bylo původně v plánu.

„Nad rámec akce došlo k rekonstrukci plynovodu a přípojky v ulici Osecká a také proběhla neplánovaná přeložka plynovodu a plynovodní přípojky mezi ulicemi Osecká a Teplická,“ uvedl Tomáš Glonek z firmy Plynomont Teplice.

Kruhový objezd je kompletně průjezdný od Vánoc. Dělníci už kolem něho dodělávají jen chodníky a dlažbu. Tyto práce má v gesci město, jinak stavbu schválil a z velké části financoval Ústecký kraj. „Chodníky a jiné úpravy jsme mohli dělat až v návaznosti na práce plynařů a vodařů,“ sdělil starosta Duchcova Zbyněk Šimbera.

Kolaudace okružní křižovatky, které se říká „křižovatka u hodin“, by měla proběhnout do konce února. Do té doby by se měly na objezd podle města vrátit všechny „zelené“ linkové autobusy. Některé z nich totiž stále jezdí po objízdných trasách a podle radnice tak neúměrně zatěžují městské silnice a znepříjemňují život tamějším lidem.

„Někteří lidé z ulice Družby si na provoz autobusů stěžují. Chci o jejich rychlejším návratu jednat na kraji,“ pronesl starosta.

PŘIPOMÍNKY ŘEŠÍ ÚŘAD

Z vyjádření Arriva City vyplývá, že některé zelené autobusy budou jezdit po objízdných trasách, dokud nebude stavba řádně zkolaudována.

„Naše připomínky k průjezdu okružní křižovatkou ve směru od Oseka na Teplice a zejména k nebezpečnému náklonu autobusů způsobenému nutností projíždění středového vyvýšeného prstence vnitřními koly zadních náprav jsme podali na speciální stavební úřad v Teplicích,“ píše ve stanovisku Jaroslav Schlosser ze společnosti Arriva Teplice.

Správa a údržba silnic Ústeckého kraje (SÚS), která pro kraj stavbu zajišťuje, má jasno. Normy při stavbě porušeny nebyly. „Při zpracování projektové dokumentace jsme prověřovali i možnost bezproblémového průjezdu autobusů a návěsových souprav pomocí vlečných křivek s vyhovujícím závěrem,“ sdělila Vlasta Fischerová ze SÚS.

Denně duchcovským dopravním uzlem projede na 17,5 tisíce vozidel. Cílem stavby je zpřehlednit dopravní situaci a zajistit větší bezpečnost řidičů i chodců.