Jaroslav Doubrava, starosta Telnice na Ústecku, která na trati leží, ČTK řekl, že se ještě musí dohodnou na příspěvcích, pak požádají o příspěvek kraje. Pravidelná doprava na trati nejezdí od prosince 2007, kdy kraj vlaky nahradil autobusy.

Doubrava vysvětlil, že starostové chtějí hlavně to, aby větší města přispívala větší částkou. Vysvětlil, že v loňském roce třeba Děčín přispěl částkou 10.000 korun, stejně jako malá obec Velké Chvojno. Třeba obec Libouchec dal 50.000 korun. Přispěje i kraj, obce musí jen o peníze požádat. Hejtmanka Jana Vaňhová uvedla, že peníze na Kozí dráhu jsou v rozpočtu kraje připravené.

Podle Doubravy zájem o turistické vlaky dokazuje reklamní akce Student Agency, která uplynulé dva víkendy na trať poslala svojí novou vlakovou soupravu, kterou by v budoucnu ráda konkurovala Českým drahám. Zájem lidí byl tak velký, že sem firma musela poslat i autobusy, protože se cestující do vlaku nevešli. Podle Doubravy obce jednají se třemi dopravci, včetně Českých drah a Student Agency, o tom, kdo by dopravu provozoval.

Podobný turistický provoz obce zařídily i na takzvané Švestkové dráze mezi Lovosicemi na Litoměřicku a Mostem, kde vlaky také kvůli rozhodnutí kraje nejezdí. Vlak tu bude bude jezdit od června do září.

TEPLICKÝ DENÍK JE NA FACEBOOKU - STAŇTE SE JEHO FANOUŠKEM ZDE