„Smlouva je smlouva. Stát nemůže jen tak zrušit trať, na které je objednána doprava,“ říká starosta Telnice Jaroslav Doubrava.
Jak jsme již dříve napsali, Kozí dráha se po zásahu státu ocitla ve správním řízení o zrušení. Správa železniční dopravní cesty chce rušením ušetřit finanční prostředky. Obcím podél trati se tento záměr moc nelíbí.

„Do konce roku se určitě setkáme s novými či staronovými starosty obcí, kterých se Kozí dráha týká. Chceme se poradit o společném postupu,“ říká starosta Telnice Doubrava. Ministerstvo dopravy nyní posuzuje jednotlivé žádosti a zpracovává připomínky všech účastníků. Zrušení jakékoliv tratě totiž musí mimo jiné odsouhlasit armáda, aby nedošlo k ohrožení strategických zájmů.

Podle obchodního ředitel společnosti RegioJet Jiřího Schmidta jsou úvahy na téma zrušení dráhy, respektive správní řízení v této věci, naprosto neopodstatněné. „Kozí dráha má důležitý turistický význam a RegioJet proto vynakládá veškeré úsilí, aby byla doprava na této trati zachována,“ dodal Schmidt.

Mašinka je mašinka, říká Jiříková

Vlaky na Kozí dráze přestaly pravidelně jezdit v prosinci 2007. Kraj kvůli ztrátovosti neobjednal dopravu. Uvažovalo se o tom, že trať se zcela zruší a místo ní se vystaví dálniční přivaděč. To však zamítlo ministerstvo životního prostředí.

Pro turisty je Kozí dráha ideální, myslí si to alespoň Lucie Jiříková z Krupky. „Úplně bych ji nerušila. Několikrát jsem s ní jela například do Oldřichova či na Telnici. Mašinka je mašinka,“ sdělila Jiříková.

V létě na Kozí dráze jezdily o víkendu nejprve žluté vlaky RegioJet a následně lokálka ze Zubrnic.
„Zbyly nám ještě nějaké peníze ze srpna. V prosinci chceme ještě vypravit nějaké jízdy zubrnické lokálky. Zájem ze strany lidí o turistické jízdy byl v létě velký, věřím že bude i teď. Přesné termíny řešíme,“ nechal se slyšet starosta obce Telnice Jaroslav Doubrava. (kos)