Po téměř roce začaly první práce na odstranění obřího sesuvu na dálnici D8. Jako první nastoupili dřevorubci, aby odstranili poničené porosty nad Prackovicemi nad Labem.

Sesuv zhruba půl milionů kubíků hlíny loni v létě strhl železniční trať a také rostoucí lesní porosty. Zapříčinil vznik mnohačetných trhlin s narušením stability okolního lesa. Geologický průzkum, který bude následovat, přijde stát na desítky milionů korun. Další miliardy korun bude stát podle expertů likvidace havárie.

„Před samotnou asanací svahu musí být poškozené porosty co nejdříve odstraněny. Na řešení akutního problému se obě strany domluvily. Dohodou je naplněn předpoklad, že se sesuv podaří z D8 odstranit v co nejkratším možném termínu. Lesy ČR pro to udělají maximum možného," uvedl mluvčí státního podniku Lesy ČR Zbyněk Boublík.

Práce postupují při příznivém počasí poměrně rychle.

„Naše firma provádí práce pro celou litoměřickou Lesní správu, a to na základě vysoutěžené komplexní zakázky do roku 2016. V minulých dnech jsme pracovali jen několik kilometrů od Dobkoviček. Nebyl tudíž problém se sem přemístit," uvedl majitel lesní společnosti z Teplic.

Parta čtyř dřevorubců s přibližovacím strojem prý pracuje spolehlivě. Není to pro ně první zkušenost z takového terénu. „Podobné sesuvy, ovšem ne v blízkosti tak významných komunikací jako je D8, se objevují i v jiných částech Českého středohoří či v Krušných horách. Pokud počasí vydrží, bude hotovo v termínu," dodal majitel.

Těžební práce v nerovném terénu s řadou překážek vyžadují dodržování bezpečnosti práce. Do míst těžby platí pro veřejnost zákaz vstupu.